1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

RAID 5 & Hitachi 7K500 500GB SATA II

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Wimoweh 17.12.2011.

  1. Wimoweh

    Wimoweh Member

    Liittynyt:
    13.07.2006
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Olen ostanut koneen osissa ja enää olen kovalevyjä vailla. Luin täältä jonkun mainitsevan RAID 5 konfiguraatiosta ja että siihen tarvitaan 3 kiintolevyä.

    Huolenaiheita on vielä: onko näissä kovalevyissä RAID 5 tuki vai pitääkö se tehdä software puolella? Miten windowsin asennus tapahtuu näihin, saati sitten itse RAID 5 tilan laittaminen (suoraan BIOSista?)?

    Koska muut koneen osat ovat sen verran nopeita ja minulla ei ole enempää varaa oikeastaan ostaa mitään kalliimpia kovalevyjä, jos kuitenkin pääsen halvemmalla.

    Kone siis tulee olemaan:

    Intel P5K emolevy
    Radeon 4890-näyttis
    4x1GB Kingston 800MHz muistia
    Corsair HX650W poweri
    Nexus Clodius -kotelo
    3x Hitachi 7K500 SATA-II 500GB kovalevyjä RAID 5 tilaan (tulossa, jos annatte luvan ;))

    Lyhyempi kysymys: Toimiiko HITACHI 7K500 kovalevyissa RAID-5?
     
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Kyllä.

    En suosittelis pistään RAID pakkaa pystyyn ellen tietäs tarkalleen mitä pitäis tehä. Minkä takia ees olisit sellasta laittamassa?
     
  4. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Jos on varaa ostaa nykyhinnoilla 3 kovalevyä, niin fiksumpaa ois hankkia yksi SSD levy sekä normikovo.
     
  5. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samaa mieltä, RAID5:kään tuskin pystyy samoihin nopeuksiin kuin ssd.
     

Jaa tämä sivu