Kokoonpano: Intel i5 P7P55D LE Antec 300 Eli ajattelin uuden prossucoolerin tilata ja pari tuuletinta, ite olen ajatellut: Scythe Mugen 2 rev B CPU-cooleri ja kaksi näitä Xigmatek XLF-1253 120mm kotelotuuletin Onko tuo prossucooleri hyvä?, vai kannattaisiko sijoittaa noctuan NH-U12P SE2? Ehdotuksia otetaan vastaan.
Joo tuo noctua mieluummin. Ja laitetuulettimiks joko nämä --> http://www.jimmspc.fi/tuote/NF-S12-800?t=false tai nämä http://www.jimmspc.fi/tuote/SWIF2--1200?t=false.
Itselläni on tuo Noctuan laitos ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen. Maksoi ihan liikaa, mutta on tehokas ja hiljainen. Mukana tulee kuitenkin 2 kpl U12P tuulettimia, joten se vähän tasoittaa hintaa muihin nähden (+ tietty 6 vuoden takuu). Toisen tuulettimen laitoin omassa kokoonpanossa kuitenkin puhaltamaan ilmaa sisälle, koska jäähdytysteho on aivan riittävä yhdelläkin. Mugen 2 on myös erittäin hyvä cooleri, mutta saattaa tehdä tuon 300:n melko ahtaaksi. Xilencen Red Wing laitetuulettimia on etenkin muron puolella kehuttu hinta/laatusuhteeltaan lyömättömiksi, ja ne ovat ainakin itsellä mahdollisesti vielä ostoslistalla. Kannattaa murosta vielä tarkastaa "Paras kotelotuuletin"-ketju. Noihin Noctuoihin en välttämättä koskisi, koska niitä on parjattu tietyillä setupeilla huonotehoisiksi. Esim. kotelon sisällä ollessa alipaine ne eivät juurikaan puhalla ilmaa ulos. Jos NH-U12P:n hankit, et tule katumaan. Samoin et myöskään tule katumaan (todennäköisesti) jos Mugenin hankit.
Itsellä menossa seuraavaksi tilaukseen seuraavanlaine setti: cooleri ja kylkiin 2 kpl näitä. Noista Arctic Coolingeista on itsellä pelkästään positiivisia kokemuksia siksi itse valitsin nuo. Ja tuo Xigmatek on pärjännyt loistavasti ulkomaisissa testeissä ja myöskin musta väritys on aina hienompi kuin tavanomainen.
Tuleeko tossa Scythessä lämpötahna mukana, vai pitääkö erikseen ostaa? Jos pitää nii viitsiskö joku linkata jimmsiltä jonkun hyvän. Tossa Noctuassa ainakin mukana.
Xigmatekin xlf tuulettimet ovat erittäin hyviä ja niissä on hinta/laatu hyvin kohdallaan. Itse en vaihtaisi Noctuaan takaisin.
Olen kyllä nuo Xigmantekit ottamassa =), mietityttää tuo prossucooleri vielä. Kun ajattelin ottaa tuon scythen, niin onko siinä sitä lämpötahnaa mukana?