1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Prosessorin kellotusongelma(ko)?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PuttePssu 17.03.2012.

  1. PuttePssu

    PuttePssu Member

    Liittynyt:
    20.11.2011
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olin kellottanut prosessorini (AMD Phenom II X 1055T) 3,92 GHz kellotaajuuteen. Se on toiminut vakaasti (testattu primellä) mutta kun eilen laitoin koneeni lepotilaan, se ei sen jälkeen enää käynnistynyt. Pidin virtanappulaa 5 sek. pohjassa ja käynnistin koneen uudestaan mutta sepä ei käynnistynyt vaan kone hurisi ja näytössä luki no signal. Kun toisen kerran yritin käynnistää virtanappulaa pohjassa pitäen, kone resetoi prossun kellot ja kone käynnistyi. Nyt kun olen yrittänyt saada takaisin edellisiä kelloja, kone ei pääse windowsiin kun mennään 3,6GHz yli. Olen kokeillut lisätä voltteja 1,5V asti (muistaakseni edelliset kellot oli 1,45V 3,92GHz taajuudella) mutta windows ei käynnisty. Aina joko ruutu jäätyy tai tulee bluescreen. Vakiovolteilla toimii n. 3,4GHz asti.

    Ihmetyttää kun edellisen kerran kellotin, kaikki sujui hyvin ja kestänyt yli 3kk noilla kelloilla mutta yhtäkkiä ei mikään toimi. Kone toimii vakioasetuksilla hyvin ja vakaasti (prime juurikin päällä) mutta kun alkaa kellottamaan ei pääse edes windowsiin asti.

    Onko kenelläkään tietoa mistä kyseinen ongelma voisi johtua? Kaikki tarvittavat osat pitäisi lukea sigussa.

    Kiitos vastanneille!
     
  2.  
  3. Ekstaasi

    Ekstaasi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2009
    Viestejä:
    210
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tarkista lämmöt, kuumeneeko liikaa? Eipä mitään muuta tuu oikeen mieleen..
    Mulla oli sama ongelma aiemmin, kellot toimi hyvin pari kuukautta mut sitten ei enää yhtäkkiä toiminutkaan, oli vaan pakko laskea kelloja hieman.. Ja vika oli se kun kuumeni vähän liikaa..
     
  4. Kuupola

    Kuupola Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2010
    Viestejä:
    956
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko BIOS:n nollaus kokeiltu?
     
  5. PuttePssu

    PuttePssu Member

    Liittynyt:
    20.11.2011
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saattoi olla lämmöt vikana koska kun laitoin kotelon tuulettimet täysille, niin sain kellotettua takaisin 3,9GHz:n. Näyttäis pysyvän vakaana taas joten se on varmaan sillä selvä jos ei muita ongelmia koidu.

    Kiitos vastauksista kuitenkin!
     

Jaa tämä sivu