Poltettu Win7 dvd ei boottaa asemasta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Dipadapa69 04.10.2011.

1. Dipadapa69

Dipadapa69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terveppä terve!

Minulla olisi tässä pienoinen mottipotti meneillään, elikkäs en saa kaverin polttamaa winukka 7 levyä boottaamaan oman koneeni dvd asemassa.

Olen koneen juuri itse koonnut ja kaikki vaikuttaisi muuten pelaavan. BIOSista kyllä näyttää löytyvän tuo asema ja olen asettanut sen ensimmäiseksi bootti järjestyksessä.
    Olen kokeillut myös vaihtaa SATA kaapeleita keskenään (Sata 2 ja 3) mutta tuloksetta.. kuin myös SATA paikkoja.

Dvd on kyllä kuulemma toiminu muilla ongelmitta, mutta voisiko olla ettei vaan nyt tässä minun asemassani suostu pelittään?
    Jos jollain olisi joitain ehdotuksia, neuvoja yms. niin otan vastaan ilomielin!
    Kiitos jo etukäteen. =)

2.  
  3. Kevyt123

Kevyt123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko tuo levy waretettu vai onko se poltettu aidosta windows levystä ja onko sinulla aito lisenssitarra siihen?

Viimeksi muokattu: 04.10.2011
  4. Make_72

Make_72 Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    kun laitat sen DVD-aseman boottaavaksi biosista niin tuleeko käynnistäessä teksti "käynnistetään CD/DVD asemasta..."<-yleensä kylläkin lontoon kielellä toi.

5. Dipadapa69

Dipadapa69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei tule. Emolevy kuvakkeen jälkeen tulee vain musta ruutu jossa vilkkuu tuo " _ " merkki.
    Hetkisen päästä sen jälkeen ilmestyy tekstin pätkä "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_" ja nappia painamalla ei muuta tapahdu kuin taas tuo " _ " vilkkuminen ja pian uudestaan tuo teksti.

6. Dipadapa69

Dipadapa69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole varma mistä winukka on alunperin peräisin. Saattaapi hyvinkin olla waretettu, kaverin tuntien. Mutta halusin silti kokeilu mielessä tesmata että kone lähtee boottaamaan jne. niinkuin pitäisikin, mutta tässä tapauksessa ei näin tunnu toimivan.

7. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    No vika voi olla hyvin juuri siinä

8. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Pitää muistaa että päivitettäväkin XP/Vista on oltava laillinen jos siihen Win7 päivityksen ajaa päälle.

9. Kajtu

Kajtu Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    48
  10. Dipadapa69

Dipadapa69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tattista, löysin tuossa vanhojen CD romien kätköistä vanhan XPn ja kokeilin huvikseen sitä. CD lähti boottaamaan täysin normaalisti ilman onkelmia. Tästä varmaankin voi päätellä että tuo DvD on shaibaa?

Lisätäänpä vielä kuitenkin että asema on siis tuo: http://www.jimms.fi/tuoteinfo/GH22NS30RBBB?pid=1317725118354

11. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Tuli heti mileen, 'oletko testannut että asema yleensä boottaa'?
    xp-cd:llä siis ainakin.
    Joko dvd on shaibaa.
    Tai dvd-aseman dvd-luku on shaibaa. (DVD+R,DVD+R DL,DVD+RW,DVD-R,DVD-R DL,DVD-RAM,DVD-ROM,DVD-RW ovat sitten eri levytyyppejä. Ja asema voi nikoitella osalle, osalle ei)
    Onko asema uusi vai vanhasta koneesta?

12. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nuo ovat kirjoitustyyppejä... Ja luulen muutenkin että levy ei vaan boottaa oikein. Tuskin asema on hajalla. Siis kone on säädetty BIOS:ista boottaamaan oikeasta DVD -asemasta. Ongelma kuulostaa vähän siltä kuin boottijärjestys tms. on väärä. (säädöistä huolimatta)

Viimeksi muokattu: 06.10.2011
  13. MrBn4U

MrBn4U Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ..ja paskat. levy on väärin kopsailtu joten siitä puuttuu bootsectori.ei onnaa jos vain kopioi levyn sisällön tyhjälle levylle,kopion täytyy olla myös buuttaava.

14. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mutta jos levy toimii kerran muissa koneissa...

Jaa tämä sivu