Joo elikkäs olen kellotellut tuota 3,2Ghz:sta 3,5Ghz. Kun nostaa kertoimet x18 ja 3,6Ghz niin kone käynnistyy normaalisti, sitten kun heittää primen päälle niin menee yhden testin ja sammuu ja tulee BSoD. Voltit on automaattisella. Kysyn nyt vähän neuvoa että pitäisikö nostella voltteja hieman? E: Kone on nyt x17.5 3,5hgz kelloilla, toimii hyvin mutta prossun tuuletin tuntuu vetävän täysillä kokoajan, lämmöt idlessä sen n.40 astetta. http://aijaa.com/v.php?i=000449002296.png
Taitaa olla AMD:n vakiosirkkeli pelissä? Kaatuminen johtuu siitä, että suoritin ei saa tarpeeksi mehua. Voltit manuaalisesti lukkoon.
Joo vakio sirkkeli, tarkoitat tuolla voltit automaattisesti lukkoon että itse säädän? Ja jos niin paljonko pitäisi nostaa?
Kokeilin nostaa CPU voltagea 0.05, buuttasin koneen niin tuli "overclocking has failed". pistin sitten takaisin autolle voltaget ja x17 3400mhz, tässä toimii vakaana.
Älä edes yritä kellota vakio kuulerilla. Jos mehua riitä niin lämmöt nousee niin korkealle että kone syttyy palamaan.
Kattele rasituslämpöjä. Veikkaan että pyörii siellä 80-100 C tienoilla tuolla menolla. Ei se kone kestä tuota, niin kuin yllä mainittiin.
Nyt kun olen hommannut uuden aftermarket jäähyn niin olen päässyt 3,7Ghz x18.5, primen testissä pysyi vakaana. (ajoin 8 tuntia) 1.4 volteilla. Rasitus lämmöt 43-50 asteessa, idle lämmöt 30-33 astetta. Nyt kysymys kuuluukin, mitenkä kannattaisi noita esim HT tai muisteja nostella?