1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pci-e:ssä vika vai suoraan emossa?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Leili 09.09.2013.

  1. Leili

    Leili Newbie

    Liittynyt:
    09.09.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Koneeni joka on ollut minulla useamman vuoden ja toiminut täysin moitteettomasti, "hävitti" pci-e portin. Kone oli toiminut normaalisti koko päivän ja seuraavana aamuna kun yritti käynnistää, näyttöön tuli vain ei singnaalia. Integroitu näyttis tosin toimii ja kaikki muukin koneesa. Olen kokeillut vaihtaa näyttistä ja poweria siltikään ei auta. Biossista olen laittanut pci-e:n primaryksi, mutta sekään ei auta. Molemmat kokeilemani näyttikset kyllä lähtevät päälle (ainakin tuulettimet), kun käynnistän koneen. Missä siis vika? (Piuhat olen tietysti kokeillut vaihtaa)
     
  2.  
  3. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko mahollisuutta koittaa näyttistä toisessa koneessa? Sais suljettua näyttisvian pois kokonaan, vaikka voihan tässä olla kyseessä jokin softavika joka tullut käynnistyksen/sammutuksen aikan
     
    Viimeksi muokattu: 09.09.2013
  4. Leili

    Leili Newbie

    Liittynyt:
    09.09.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Molemmat näyttikset toimivat toisessa koneessa normaalisti, eli en usko että vika kummassakaan niistä.
     
  5. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Itsellä oli ongelmia 2x Asus P5Q Pro ja HD 4870 näyttiksen kanssa, sillä kummassakaan emossa ei toiminut, mutta näyttis toimi toisessa masiinassa.

    Loppupeleissä vika korjaantui, kun naarmutti hiekkapaperilla näyttiksen PCI-E liitintä. Tosin suosittelen tätä viimeisenä testinä ja todellakaan ei usko, että tästä johtuu.
     
  6. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    A4 tulostinpaperi ajaa saman asian kun hinkkaa hieman enemmän, eikä tee niin paljoa vahinkoa
    itse joskus hinkkailin hapettumia kortin liittimestä pois tuolla, kyllä ne näyttivät lähtevän
     

Jaa tämä sivu