1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma HP Compaq DC7700-tietokoneen kanssa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ArttuH5N1 06.06.2012.

  1. ArttuH5N1

    ArttuH5N1 Member

    Liittynyt:
    03.09.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Hei. Sain otsikon mukaisen (HP Compaq DC7700 Small Form Factor) tietokoneen töistä ilmaiseksi. Minulla on pari ongelmaa tämän koneen kanssa.

    1. Tietokoneesta on ryövätty sisältä niin RAM-muistit kuin kovalevykin. Prosessori, virtalähde, tuulettimet ja levykeasema (yllätys yllätys) oli jätetty koneeseen. Nyt minun pitäisi ostaa koneeseen halpa muistilevy, jotta saan sen käyttöön. (Ja tarkasteltua, onko koneessa muita ongelmia.) Manuaalissa annetaan seuraavat vaatimukset muistille:
    Tämän avulla, osaisiko joku etsiä minulle melko halvan ja hyvän muistin? (Itse kun en pinnimäärän ja DDR-version lisäksi noita muita tietoja pahemmin ymmärrä.)

    2. Löytyykö ohjekirjasta tietoa, millainen integroitu näytönohjain tässä kokoonpanossa on? Onko siitä mihinkään?

    3. Tälläisen hoikan koneen laajennettavuus on hieman heikko. Voinko tunkea tähän vapaata näytönohjaintani (Ati Radeon X1950 pro) tai Western Digital WD400-kovalevyäni? Vai kannattaako minun ryövätä kys. HP:stä loputkin osat, ja miten se onnistuisi? Onko virtalähteen ja prosessorin (joka on nykyistä prosessoriani parempi) ryövääminen ja asentaminen toiseen pöytäkoneeseen miten vaikeaa?

    E: Mielelläni ottaisin tämän koneen käyttöön, kun käynnistäessä hurisee leppoisasti ja antaa vain puuttuvan/viallisen RAM-muistin piippausilmoituksen. Puuttuvaa RAM-muistia lukuunottamatta, kone tuntuisikin toimivan. (Tosin, vaikea sitä on sanoa, kun en saa kuvaa ollenkaan, vain puuttuvan muistin piippaukset). Tosin, jos tässä on täysin lussu näytönohjain yhdistettynä kyvyttömyyteen liittyä yhteen paremman näytönohjaimeni kanssa, olen enemmän kiinnostunut mahdollisuudestani ryövätä loputkin osat.
     
    Viimeksi muokattu: 06.06.2012
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Tollasen muistin pitäs sopia http://www.jimms.fi/tuote/VS1GB667D2/EU

    Muistit on varmaan revitty pois ettei kukaan varastais niistä tietoo.

    2. Näyttis on Intel Q965, täys romu. Prossu vaihtelee. Ei prossun ryövääminen vaikeeta oo, eka pitää olla varma et se toimii uudessa koneessa. Powerin vieläki helpompaa.

    Kovoo et pysty asentaan. Näyttis vois sopia, powerissa tuskin riittää teho.
     
  4. ArttuH5N1

    ArttuH5N1 Member

    Liittynyt:
    03.09.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Kiitos vastauksesta!

    Töissä tosiaan oli jaossa läjä koneita ja siitä paljoa sisään katsomatta nappasin yhden kantoon. Kovalevyllähän olisi saattanut olla huikean arvokasta materiaalia, kuten kansanedustajien kokouspöytäkirjoja tjsp. :D

    No, vaikuttais vähän siltä, että ryövään vaan ton prossun ja pistän kaappiin varaosiksi loput. Kiitos avusta!
     

Jaa tämä sivu