Levyllä on 108 backup files tunnisteella (.zip). Onnistuin purkamaan yhden C-levylle ja muuttamaan sen tiedotomuodon VOB:sta WMA:ksi ja se toimii hyvin. Kun yritin purkaa seuraavan, totesin, että kaikkien 108 kohdalla oli zip:n tilalla windows media player, eli ei enää pakattu. Näin ollen ei voi purkaa. Kun tiedoston avaa, aukeaa media player joka ilmoittaa, ettei tunnista tiedostotunnistetta .zip. Mitä ihmettä tässä on tapahtunut? Jos katson tiedoston ominaisuuksista, niin siellä tiedostomuotona on windows media player (zip). Minulle käsittämätöntä. Ehkä joku voi valaista?
Hohhoijaa... Olet jossain kohtaa kädettänyt sen oletusohjelman. Ei mitään sen omistuisempaa. Pakattuja tiedostoja ne edelleen on, ei se kuvake sitä muuta.
Mitähän tuo "kädettänyt sen oletusohjelman" tarkoittaa? Miksi näitä ei voi purkaa? Mikä ihmeen tiedostomuoto on windows media player. Sen ensimmäisen kohdalla kaikkien tiedostomuoto oli zip ja silloin purkaminen ole mahdollista, mutta nyt ei ole.
Siis oot laittanu, että se avaa ne suoraan windows media playerillä, vaikka WMP on tarkoitettu musiikin toistoon, ei ZIP-tiedostojen avaamiseen. Se "windows media player"-tiedostomuoto on siksi, koska olet laittanut niin, että se avaa ne suoraan WMP:llä...... Ohje: Paina tiedoston päällä oikeata hiiren näppäintä, ja valitse sieltä "Avaa ohjelmalla...", sitten valitset oikean ohjelman (esim. WinZip).
En tiedä laittaneeni niin, että se avaa ne suoraan WMP:llä, mutta ehkä olen, en vaan tiedä miten. Se tiedosto, jonka onnistuin purkamaan on musiikkivideo niikuin suurin- osa näistä muistakin. Tuota ohjetta ei voi noudattaa, koska se ei tarjoa esim.WinZip:giä vaan lähinnä media soittimia ym. mutta ei purkua.
Oikealla bapilla, "Avaa sovelluksessa", sitten "Valitse ohjelma" ja haet sen zip-ohjelmasi (esim. C:\Program Files\WinZip\winzip32.exe). Rastita vielä kohta "Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa". Media Player muistaakseni helposti omii tiedostopäätteitä itselleen, ellei rastita jostain sen asetuksista pois sitä vaihtoehtoa.
Tein työtä käskettyä, mutta kone sanoo "etti ole kelvollinen Win 32 sovellus. Ehkä tämä sanoo jotakin, mutta ei kuitenkaan minulle.