Elikkä kun sammutan koneen niin näppikseen jää valot päälle, eikä sammu ollenkaan. Olen koittanut ottaa näppiksen irti koneesta, mutta kun laitan sen takaisin niin valot syttyy taas vaikka kone ei oo päällä.. Mistä voi johtua??
Saattas ehkä hiukan auttaa jos kertoisit mistä näppäimistöstä on kyse. Osaisi ihmiset täällä ehkä ottaa jotain kantaakin.
Tämä on joku DELL:in perus näppis.. sama näppis oli vanhassa koneessa, eikä sillon jääny valot päälle??
Biosissa on semmonen asetus jolla saa jätettyä näppikseen virrat päälle, etsi se sieltä. Löytyy jostain Power management tjsp..
Biossista on kaikki näppikseen viittaavat kohdat pois päältä, mut silti jää valot päälle kun sammutan koneen??? Lisää ehdotuksia??
Jos on PS/2-liitäntäinen, niin mulla ainakin jää hiireen aina ledit päälle, koska ymmärtääkseni PS/2 syöttää virtaa vaikka olisikin kone pois päältä.
sama liitäntä mun näppiksessä, mut vanhassa koneessa ei valot jääny silti päälle kun taas nykyisessä jää??
Saattaa olla kysymys originaaleista ajureista/softasta. Joillakin näppis/pakettikonevalmistajilla on näppiksiään varten softa/ajurit. Myöskin emojen/virtalähteiden systeemeissä on eroja; mihin virtanen tulee vielä sammutuksen jälkeen.
Jos emolevy työntää virtaa näppikselle, tuo on ihan normaalia. Ei se ole mitenkään epätavallista. Itsellä oli joskus 600 mhz wanha PC, jossa emolevy antoi virtaa lähes joka paikkaan, vaikka kone oli sammuksissa, hiiri, näppis jne. saivat sähköä. Tuon koneen esimerkiksi sai päälle sillä, että heilutti usb-väylässä olevaa hiirtä. :-D