Kertokaas mikä mun C: kovoa täyttää. Tilaa 78gt, jäljellä enää 3.7Gt..ja summa pienenee kokoajan on laskenut tasaisen tappavaan tahtiin. Mutta kun katson esim. program files kansioiden sisältöä on jokainen vain esim. 90Kt - 190Mt ja ei noita kansioita mielestäni ole niin montaa, että 78Gt on kohta täynnä. Mistä tämä n. 74Gt täyte muodostuu? Onko jossakin jotain piilossa? Mitä voin poistaa, että saan kovolle tilaa?
http://www.download.fi/tietoturva/jarjestelman_puhdistus/ccleaner.cfm http://www.download.fi/tietoturva/haittaohjelmien_poisto/malwarebytes_anti-malware.cfm BPVest laittoi vinkin. Tsekkaa ennen ja jälkeen noiden yo. ohjelmien suhteen.
Ajoin Windirstattin ja se antoi C:n täyttömääräksi vain 46Gt josta suurimman tilan vei Windows kansio 26.7Gt ja Windowsin sisällä winsxs-kansio 14.5Gt. Winsxs pitääkin sitten sisällään kaikenlaista roipetta aikalailla reilusti. C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-naturallanguage6_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_f9cfc5e1446cdbd4 C:\Windows\winsxs\wow64_microsoft-windows-mediaplayer-core_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16667_none_71cb05369d197478 Tän tyylisiä kansioita on reilusti (helvetisti). Kertokaas ystävällisesti joku millä/mitä/miten saan C:n siistittyä ilman, että menee kaikki uusiksi tai vituiksi? Onko ns. format C ainut vaihtoehto? Ja KIITOS jo tässä vaiheessa.
Google sanoo ton winsxs kansion olevan joku Windowsin vanhojen tiedostoversioiden kansio. Täytyhän Microsoftin laittaa joku bloattikerääjä käyttikseen. Disk cleanuppii voit kokeilla. Sillä saa jotain turhia poistettuu. Tohon kansioon en koskis.
Pisteet on tyypillisesti syynä uuden koneen ja nyypän kysymykseen 'mihin mun levytilaa häviää'. Winukka on alkanut vasta luomaan niitä palautuspisteitä. XP:ssä pisteiden viemä tila per asema/osio on määriteltävissä 0 ... max 12,5% aseman koosta. Sovitun tilan täytyttyä systeemi tuhoaa pisteitä vanhimmasta päästä luodessaan uusia. Kysyjän 78GB kovosta, c:stä veisi tilaa max 9,75GB.
No mulla on ollut kone näillä raudoilla n.2-3v. enkä oo paljoa muuta tehny ku CCleanerilla ajellu välillä..viime viikolla tuli äärimmäinen bluescreen tilanne ja ratkaisuksi löytyi huoltoliikkeessä pölyjen poisto.... kovon täyttymistä olen seurannut tässä muutaman kk:n. Kait se on duunattava format c: jos sillä sais lisää henkeä koneeseen.
Formatointi tuhoaa kaikki levyn tiedot, myös käyttöjärjestelmän, jonka jälkeen se on uudelleen asennettava.