Koneeni on viime aikoina hidastellut ja mietin että ehkä ongelmana on liian vähäinen määrä muistia, jota ei ole kuin 512MB. Avasin koneen ja tutkin vähän tuota muisti korppua ja tarrassa luki tällaista "DDR2-533 512MB". Voiko joku viisaampi jo näillä tiedoilla kertoa mistä saa koneeseeni sopivaa muistia? Koneen sisällä näkyi olevan yksi vapaa muisti paikka. Liitän vielä kuvan muisti korpusta joka koneessani nyt on.
Käytin EVEREST Home Editionia ja sain tällaisia tietoja: Muistikammat: Muoto DIMM Tyyppitiedot Synchronous Koko 512 MB Kokonaisleveys 64-bittinen Tietoleveys 64-bittinen Tuotako hait?
_juip_ eikö kaistanleveys tarkoita samaa kuin mitä tuossa nimessä lukee? ddr2-533(mhz) 512mb eli tuosta esim toinen 512mb kapula http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19920 ja jos vielä nopeamman haluat nii 2x näitä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30114
Tuosta mahaluun toisesta linkistä, siellähän myytävässä kammassa on 800MHz, joten toimiiko se siinä mun koneessa sit?
Niin täytyisi saada tietää että tukeeko emolevysi 800Mhz muisteja, kato everestillä emolevyn malli ja googleta siitä tietoa
Znapper, katsoppa emolevysi malli ja kirjoitas tänne, ilman sitä on vaikea tietää mikä tuohon käy ja mikä ei, saattaa olla että jos vanha kone kyseessä niin pitää olla 2x1gb muistikampoja, joten laitappa emolevysi malli tänne
Pystytkö sanomaan koneesi iän? koska ei näytä netistä löytyvän tietoa emolevystäsi, jos koneessa oli jo alkuperäisesti 512mb, niin ei taida olla kuin maksimi tuo 2gb, joten sinun pitää tyytyä tuohon 2x1gb settiin, eli ei käy yksi 2gb muistikampa...
Mahaluun, noista 2x Kingston 1GB DDR2 800MHz sen verran että, kannattaako mun mielummin ostaa 2 1GB muistikampaa jossa se kaistaleveys on 533MHz, niinkuin nykyisessä 512MB muistikammassa, vai toimiiko noi 800MHz vähän paremmin? Edit. Luin netistä äskön että jos laittaa muistia missä on kaistaleveys 800MHz, vaikka emolevy sallii vain esim 533MHz, niin emolevy muuttaa sen 800MHz suurimpaan sallittuun eli 533MHz, onko toi tosi? Edit2. Tein myös sellaisen havainnon että tuossa mun muistikammassa on 240 kampaa (kammaksikko noita sanotaan?), eli mun pitäis ottaa sekin sit huomioon.