Haluaisin pätevän PC-pelikoneen ja minulla olisi mahdollisuus rakentaa se joko - emolevylle K9N Neo V3, prossu on AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,08Ghz tai - emolevylle MSI P43T-C51, prossu Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 2.40 GHz. Olen saanut kyseiset emolevyt prossuineen lahjoituksena, joten näiden varaan olisi kiva rakentaa, vaikka ovatkin vähän vanhempia kapistuksia. Molemmissa on 4 gigaa käyttömuistia. Toi AMD taitaa olla kaksiytiminen ja Intellin neliytiminen. Näin näiden vertaaminen amatöörille on vaikea tehtävä. Eli kumman prosessoriteho olisi parempi pelikäyttöön? Ja saako kumaankin pätevän näytönohjaimen kiinni? Ja vielä semmonen, että millainen kovalevy tuohon pakettiin kannattaisi hommata? Näytönohjaimesta kyselen erikseen oikealla palstalla. Kiitoksia etukäteen!
Ehdottomasti Q6600. Tehokkaan näytönohjaimenkin tuolle saa vielä kaveriksi. Kovoksi Samsungin Spinpoint F3 1TB n. 55e.
Saako tuosta varmasti semmoisen myllyn, että se pyörittää nykypelejä esimerkillisesti? Eli vaikka on vanha emolevy prossuineen ja hommaa tehokkaan näytönohjaimen, niin BlackOpsit pyrivät mainiosti?
Kellottelut taitavat hoitua nykyään ihan vain Biossia nypläämällä? Mä olen viimeksi kellottanut PC:tä 13 vuotta sitten jumppereita muuttelemalla. Tuossa on pieni jäähdytyssiili propellin kanssa, mutta ostaisitteko suositella kellottelumielessä parempaa ja hiljaisempaa jäähdytintä tuolle prossulle?
Biossista FSP:tä nostamalla. Tällä pitäs päästä 4GHz. http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/CORATORDS?pid=1298316382243
Ei taida Q6600 ihan 4GHz kelloille venyä, mutta eiköhän tuolla Croratorilla päästä 3.3 - 3.6GHz lukemille.