Minulla on melko vanha nettikoneena toimiva merkkikone. Haluasin sen toimivan nopeammin, joten mikä näistä osista kaipaa eniten päivitystä? Prosessori: Intel Celeron, 2600 MHz Emolevy: Gigabyte GA-8SIML RAM: 768 MB (DDR SDRAM) Kiintolevy: SAMSUNG SP0812N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Näyttis: NVIDIA GeForce FX 5200 Olen ajatellut ostaa RAMia lisää gigatavuun asti. Auttaisiko sellainen, jos ostaisi S-ATA-ohjainkortin ja S-ATA kiintolevyn? Noilla päivityksillä pärjäisi alle sadan euron, eli rahaakin on rajoitetusti käytössä. Koneella ei ole tarkoitus pelata uusimpia pelejä, vaan enimmäkseen hyötykäyttöön, elokuvien katseluun, musiikin kuunteluun, nettikäyttöön.
no tuota muistia itse ostaisin korkeintaan lisää käytettynä halvalla mutta en kyllä alkaisi mitään sataa euroa tuohon laittamaan vaan säästäisin ne sinuna uuteen koneeseen. Suht halvalla saa itse kasattua huomattavasti tehokkaamman ja nopeamman koneen nettikoneeksi tai muuhun sellaiseen. Mut tämä vaan mun mielipide.
Suosittelen, että keräät pari satasta lisää budjettiin ja ostat halvimman mahdollisen uuden koneen. Hinnaksi ei tule varmaan kolmea sataa enempää, mutta samalla teho kasvaa uskomattomasti ja koneesi lajeennettavuus paranee nykyaikaiseksi.
Tuota ei kyllä saa kovin helposti, kun kaikki osat ovat jo niin vanhoja. Yksi olisi, että se RAM gigatavuun ja vaihdat vaikkapa Linux Ubuntuun, tai Kubuntuun joka rullaa jo huonommallakin koneella.