Moi! Ostin uuden koneen tuossa ennen joulua ja nyt tämä kone ei päästä mua emon asetuksista eteenpäin. Aluksi luulin painaneeni jotain Fx nappia (en muista millä pääsi biosiin), mutta menin exit niin se vaan sammuu käynnistyy uudestaan ja palaa taas emon valikkoon. Emo: Asus extreme gen3 Prossu: Intel Core i5 2500K Virtalähde: Corsair 650tx Mitä muuta tietoa tarvitsette? Eääsin windowsiin kun otin näppäimistön irti (Sidewinder X4). Olisiko vaa näppäin jäänyt jumiin? Tämäkin on uusi ja en ole syönyt mitään roskaavaa tässä koneen ääressä? Strange....
Tutki jos siellä ois joku nappula jumissa, toinen vaihtoehto on yhteensopivuusongelma. Itsellä kone ei päästäny winukkaan jos ulkoinen kovo oli kiinni.
Hauskinta tässä on se että pari viikkoa tuo toimi ilman ongelmia, ja en ole syönyt mitään sipsei yms murustelevaa koneen äärellä. Ellei toi kanssakumppani/sen kaverit oo jotain murustellu.. E:Ja ei ainakaan näytä että olisi mikään nappula jumissa/jäänyt pohjaan.
Näppäin voi olla myös sähköisesti jumissa ilman mitään silminnäkyviä murusia ja jumistusta. Kannattaa siis testata Windowsissa onko se emon valikkoon vievä (oletan että tarkoittaa BIOS:a?) nappula jumissa. Asuksen emoissa se taitaa yleisesti olla Del, joten koita painaa Windowsissa pelkästään Ctrl + Alt. Jos Tehtävienhallinta aukeaa, niin Del on jumissa.
Niin minäkin luulen että se on se biossiin vievä nappula, oon niin ryöttesen huono koneiden kans. Ei ollu del nappula jumis, onko muita keinoja millä pystyy tsekkaamaan onko joku nappula sähköisesti jumissa?