Kone ei vieläkään meinaa käynnistyä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Da_Fallen 28.07.2009.

1. Da_Fallen

Da_Fallen Guest

Joo alotanpas saman keskustelun uuestaan tuoreemilla tiedoilla.

Elikkä koneen käynnistys on takkuillu jo pari kuukautta. Painaa käynnistysnappia nii virta tulee päälle(Näyttöön ei tuu signaalia), valot syttyy, tuuletin alkaa hurisemaan ja koneesta alkaa kuulua raksuntaa noin 2-3 sek välein, niinku kone yrittäis lukea levyä tai jotain.

Raksunta ei kuulu kovosta. Oon vähä tutkaillu ja kuunnellu ja tullu siihen tulokseen että sen on pakko kuulua levyasemasta.

Oon koittanu formatoida. Avasin kans kopan, putsasin sisältä ja tarkistin et kaikki johot on kiinni. Apua tarttis. Kiitos.

Ja kone on: Fujitsun SCALEO P, Windows XP Media centerillä. (Ikää romulla on jo kolmisen vuotta.)

EDIT: Ohhoh, nyt vasta huomaan että jotain perkeleen tärkeetä jäi pois: Siis kone kyllä lähtee käyntiin ja toimii moitteettomasti kun on käynnissä, käynnistyksessä vaan joskus kestää semmonen 20-30 minuuttia, joskus lähtee heti käyntiin.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.07.2009
  2.  
  3. Maikou1

Maikou1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kovalevy saattaa olla rikki. Onko mahdollista kokeilla toisella kovolla?

4. _Keijjo_

_Keijjo_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noissa scaleoissa on aivan paska tuuletus vakiona, käyvät liian kuumana koko ajan, melko nopeasti sieltä jokin osa si hajoaakin. toi raksunta vois olla myös joku tuulettimista? pitävät hajotessaan välillä melko eksoottisia ääniä.

5. Da_Fallen

Da_Fallen Guest

Joo no mun pitää koittaa tota piakkoin...

Enpä usko että se ääni tulee tuulettimesta, levyaseman valo vilkahtaa aina kun raksunta kuuluu + ei se tuulettimen hajoaminen käynnistykseen vaikuttais.

6. aleazar

aleazar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko tarkistanut biosin bootdevice prioritystä, että käynnistää ensisijaisesti kovolta eikä yritä bootata olemattomalta cd-levyltä?

7. Da_Fallen

Da_Fallen Guest

Joo siis toi mullaki kävi mielessä, ja mitenköhän mä tommosen asian tarkistan? :) + nyt aamulla lähti heti käyntii (joo se vaihtelee) ;D

Jaa tämä sivu