Kone ei toimi kahdella muistikammalla

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi SoiRo 07.05.2010.

1. SoiRo

SoiRo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli siis tämmöinen ongelma ilmaantui tuossa viikolla kesken pelisessioiden. Yhtäkkiä kone vaan kävi boottaamaan, mutta ei enää käynnistynyt, eli jäi johonkin lepotilaan tms.(?) Kokeilin mahdollisia vikojen syitä, ja kun irrotin toisen muistikamman niin kone toimi ihan moitteitta, tosin vähän takuten. Tänään kävin hakemassa uudet muistikammat, mutta kone ei silti suostu toimimaan jos kammat ovat kiinni samaan aikaan. Dual Channelit siis kyseessä.

Olen kokeillut kaikkia eri asentoja, mutta kone pysyy käynnissä vain jos yksi kampa on kiinni, ei ole väliä missä paikassa se on. Minulta loppui nyt keinot joten ajattelin kysyä täältä, kun kukaan kaverikaan ei osannut neuvoa.

Mistä tämä johtuu?

Lämmöt pysyy aisoissa, liittimet on kiinni, kone putsattu, eli olisiko vika emossa ja muistien kannoissa?

Viimeksi muokattu: 07.05.2010
  2.  
  3. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Osat vois tietty kertoo.

4. bluewer

bluewer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Emossa todennäköisesti rautatason vika.

5. GigabyteM

GigabyteM Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla oli OCZ DDR3 2GB PC3-10666 1333MHz Platinum XTC Dual Channel kaupassa myyjä sanoi ettei näitten kuuluisi toimia yhdessä vaikka OCZ myi näitä 4gb kitissä eli itse menisin sinun tapauksessa vaihtamaan ne vielä kerran... Itsellä oli tuo sama ongelma mutta se korjaantui sillä että kävin vaihtamassa KYSEISEN MUISTIN KAUPPAAN UUTEEN! Nyt toimii kone hyvin

Viimeksi muokattu: 08.05.2010
  6. bluewer

bluewer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten tuo liittyy asiaan, kun topic:in aloittaja nimen omaan sanoo että kahdella kammalla MISSÄÄN asennossa kone lähde päälle. Tuo sinun ongelmasi puolestaan ettei muistit toimi yksiin dual chanel-configuraatiossa.

7. GigabyteM

GigabyteM Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    minuun mielestäni tuo ongelma on sama kuin minulla aluksi mulla oli yksi ja sitte ostin toisen viereen eikä se toiminu kuin yhellä kammalla kun kone boottasi sitten kun vaihdoin sen uuteen ni kone ei enää bootannut

8. SoiRo

SoiRo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niinjoo, prossu on siis AMD Athlon 64 2.6GHz tuplaytiminen
    Radeon HD 4670 näyttis
    Muistit tällä hetkellä kingstonin 2x2gb 800Mhz
    Emolevystä en tiedä, mutta pakettikone tämä on
    Poweri on 600W

Eli siis kone ei toiminut edes niillä alkuperäisillä muistikammoilla, muutakuin yhdellä kammalla. Joten ajattelin että toinen kampa olisi rikki, kävin hakemassa uudet muistit mutta ei silti toimi kuin yhdellä kammalla. Ei väliä onko Dual Channeleissa vai Singlessä, kaikki eri asennot on kokeiltu.

9. bluewer

bluewer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Edelleenkään ongelmat ole samanlaisia.

Rautatason ongelman puolesta mä liputan edelleen.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19596
    tökkäse vanhan emon tilalle vaikka toi niin ongelma pitäs olla kadonnut.

10. SoiRo

SoiRo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Emoa kyllä itekkin epäilisin, koska yhtäkkiä alkoi tuo ongelma. Käytän vielä kaverilla koneen "huollossa" jos auttaisi, jossei niin uutta emoa sisään.

Jaa tämä sivu