1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone ei POSTaa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Voodoo123 07.11.2009.

1. Voodoo123

Voodoo123 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokoonpanoa:

ASUS P5QL-PRO
    Intel C2D E8400 @ 3,6 gHz
    Palit GF GTX260 Sonic 216SP
    Antec Basiq 500w
    2x 1024mb DDR2

Eli päivtin konetta uudella näyttiksellä (Radeon X800 -> GF GTX260) ja ostin samalla uuden powerin (Nexus 350w -> Antec Basiq 500w). Laitoin osat kiinni, ja konehan ei suostu piippaamaan!

- Olen resetoinut CMOSin ottamalla pariston irti, ei apua
    - Virtalähteen kaikki johdot pitäisi olla oikein, ja kunnolla kiinni
    - Ongelmana ei liene virtalähteen tehon riittämättömyys, koska ongelma toistui kokeillessani vanhalla näyttiksellä
    - Raudassa ei ainakaan ulkoisesti, silmämääräisesti ole mitään vaurioita (esim emon konkat ovat kunnossa)

Mikä siis voisi olla ongelmana?
    Kiitos

Huomasin, ettei näppäimistö/hiiri saa virtaa ollenkaan, tai ainakaan niissä ei pala valo koneen ollessa päällä. ?

Viimeksi muokattu: 07.11.2009
  2.  
  3. Wintoosa

Wintoosa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No jopas on ongelma. Koeta kokeilla käynnistää kone ilman kovoja/dvd-asemia. Ja yhdellä muistikammalla. Integroitua näyttistä ei taida olla emolla, joten ihmettelen vikaa.

Kokeile vielä näyttistä toisessa emolevyssä, toimiiko siinä?

Itse epäilen emolevyssä olevan jotain mätää.

4. mikkoi

mikkoi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asuksen emolevyt on vaan perseestä. Itsellä on sama vika, vaikkei mikään osa ole hajalla. Huollossa saavat aina jollain keinolla korjattua, mutta ongelma tulee aina takaisin.

5. Torres_

Torres_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tai sit se sun uus poweri on vaan susi. Mulla oli samankaltainen ongelma nykyisen koneen kanssa ja silloin syyksi selvisi mystisesti kyykännyt poweri. Piti olla riittävän tehokas, mutta oli ilmeisesti maanantaikappale.

Jaa tämä sivu