1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone ei jaksa pyörittää mitään

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ExE_93 31.07.2010.

1. ExE_93

ExE_93 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä voisi olla kyseessä kun oma fujitsu siemenssin pari vuotta vanha pakettikoneeni ei jaksa enää pyörittää pelejä joita olen aiemmin ongelmitta pelannut. Esim: Pelasin viimeksi TF2:sta noin ehkä ½-1 vuotta sitten ja se pyöri ongelmitta. Nyt kun asensin pelin uudestaan, se bugii aivan jumalattomasti ja hyvä jos pyörii. Missä voisi olla ongelma?

Koneen joitakin tietoja (ongin ne dxdiag-työkalulla):

Suoritin: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2,7 GHz
    Näytönohjain: ATI Radeon HD3450
    keskusmuistia on 3Gb ja kiintolevyä 500Gb
    Direct-X version on tämän mukaan mukamati 11, mutta uskoisin itse sen olevan 9 tai 10.

Lisätietoja voin etsiä kysyttäessä.

Näytönohjain on vaihdettu uuteen jokin aikaa sitten, koska siitä oli tuuletin rikki. Olen asentanut uudet ajurit siihen (tai ainakin luulen onnistuneeni). Tämä ei auttanut. Jossain luki, että kannattaa yrittää tyhjentää konetta turhista ohjelmista ja niitäkin olen poistellut, mitkä tiedän turhiksi, mutta ei sekään ole auttanut. Voisiko kenties olla jokin Virus?

Olisin kiitollinen kaikesta avusta ja keinoista saada koneeni kuntoon.

2.  
  3. Leepu_OC

Leepu_OC Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tyhjennä koneesi ja asenna winukka uudelleen.

4. ExE_93

ExE_93 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenköhän tämä onnistuu? Mulla ei ole varmuuskopioita levyllä, mutta näyttäisin tehneen joskus aikoja sitten jotkin backup filet tonne D-asemalle.

5. MaRc0oLi0

MaRc0oLi0 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko siinä koko järjestelmän backup? kannattaa varmaan onkia jostain asennus cd.

6. ExE_93

ExE_93 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No eipä ole tietokoneen mukana tullut mitään asennus CD:tä. En ole varma onko niissä koko järjestelmän backuppia. Kokoa kansiolla näyttäisi olevan 19,2Gt. Mistä olisi mahdollista nähdä onko koko järjestelmä tässä? Ja sitten niitä asennusohjeita jos saisi?

7. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Tsekkaa Fujitsun sivuilta tarkemmat ohjeet. Koneen sarjanumerolla saat aika varmasti tarkempaa tietoo noiden palatuslevyjen luomisesta.

8. ExE_93

ExE_93 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis voisinko luoda varmuuskopiot PELKÄSTÄ järjestelmästä vaikka heti, jos löytyisi joitakin CD:itä ja sen jälkeen asentaa sen uudelleen? Niin että ohjelmat katoaisivat, mutta saisin järjestelmän asennettua uudelleen. Vai voiko jostain päättää mitä kaikkea haluaa varmuuskopioida?

9. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Noi palautuslevyt yleensä jyrää kaiken altaan. Et kaikki mitä haluut säästää, kantsii varmuuskopioida.

Jaa tämä sivu