Päätinpä rekisteröityä tänne kun itseltä alko tietotaito loppumaan ton koneen kanssa ja tämän foorumin viesteistä on ennenkin ollut apua. Joten itse asiaan. Olen siis parantamassa tietokoneen suorituskykyä ja päätin muistia lisätä. Kun olin vanhat kammat nyppinyt irti ja aloitin uusia sovittelemaan niin ensin gigaisella kingstonin kammalla kone valitti vain kampojen järjestyksestä. Siirtelin sitä sitten kaikkiin eri kohtiin (paikkoja on neljä) ja joka kerta sama juttu. No, sitten päätin laittaa koneessa alunperin olleen twinmosin 256mb kamman ykköspaikkaan, jonka lopulta selvitin, ja kone lähti käyntiin. Tämän jälkeen sammutin koneeen ja yritin lisätä muita kampoja toisiin paikkoihin mutta kone vain piippailee eikä näytölle tule mitään. Ja siis emolevynä on ABIT KG7-RAID Kampoja löytyy seuraavia: - 2x TwinMos M2G9I08a-MK - Elixir M2U51264DSSHB3G-5T - 3x Kingston ValueramKVR333X64C25 - Kingston KVR400X72C3A/1G - Kingston KVR400X64C3AK2/2G Eli voisiko näissä olla jotain yhteensopivuusongelmia tai vastaavia? Vai olisiko mahdollista jotenkin nollata asetukset ja laittaa vaikka kaikki täyteen kingstonia? Toivottavasti ymmärsitte ongelman ja ehkä osaisitte auttaa.
Nollaa BIOS emolevyllä olevalla CMOS-jumpperilla tai nappaamalla emolevystä patteri irti vaikka minuutiksi ja laitat takaisin. Ko. toimenpide nollaa asetukset. Kokeile uusia muisteja.
lue siitä emolevyn manuaalista tai emon valmistajan sivuilta tai esim. kingstonin sivuilta taulukosta mitkä muistit käyvät tuolle emolle.