1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kellottamis aikeissa.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Paketti 30.12.2011.

1. Paketti

Paketti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tässä nyt monta tuntia kattellut ja ihmetellyt ja kokeillut tuota kellottamista. Mistä olisin itse aloittanut olisi ollut BIOS mutta jostain syystä kone on lakannut minua päästämään sinne. Eli yritän mennä BIOSiin sammuttamalla koneen ja käynnistämällä ja painamalla deleteä. Näyttö menee muuten mustaksi mutta valkoinen viiva välkkyy vasemassa yläruudussa.

Nyt sitten olen yrittänyt löytää windowsin kautta säätöjä tekevää ohjelmaa. AMD overdrive ei jostain syystä toimi. Ilmoittaa että ei ole AMD chipsettiä. Joten turvaiduin SetFSB ohjelmaan. Ainut ongelma on että en löydä emon PLL koodia. vaikka taskulampulla läpi sen kävin. Saattaa olla että yö unien jälkeen voi löytyä. Suurinpiirtein tiedän mihin asti uskallan tätä prossua kellottaa mutta olisi kiva tietää vähän vastauksiakin.

Suurin kysymys nyt on tuo BIOSiin pääsy joka kismittää. Mitään en ole tietääkseni vaihtanut sieltä ja ennen olen aivan varmasti päässyt.

Koneen Specsit:

Win 7 home 64bit
    Nvidia 560Ti 1gb
    8G 800Mhz DDR2
    AMD Phenom x3 8450 2.1Ghz (pullonkaula. Uuden näyttiksen takia yritän vähän kellottaa)
    AMD690VM-FMH emolevy Fujitsu siemens
    BIOS Pheonix - award workstationBIOS v6.00PG

PS. Jos tosiaan osaatte kaivaa PLL tiedon tuosta esiin. Se auttaa tai sitten BIOSiin pääsy auttaa. Windowsin uudelleen asentaminen ei taida onnistua koska levy ei ole tällä hetkellä saatavissa.

2.  
  3. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Jos meinaat saada ohjaimesta kaikki irti emolevy kyllä menee uusiksi, koska pakettikoneita ei juurikaan tai ollenkaan pysty kellottamaan joten tuo asia on mietittävä kokonaan uusiksi.

Jaa tämä sivu