Elikkäs miten se käyttöjärjestelmän asennus itse kasattuun koneeseen käytännössä toimii, jos asennetaan itse ladattu Windows xp Home edition, pitääkö levylle tehdä jotain käynnistystiedostoja että kone sen käynnistää kun levy laitetaan sisään? Ja miten se tapahtuu valmiilta asennuslevyltä, että sen kone tunnistaa? Jotain luin jo että pitää boot-menusta tai jostain laittaa buuttaamaan se cd-asema tai jotain. Kehtaisiko joku kertoa molemmista tapauksisa miten asennus aloitettaisiin, ja mitä "ensivalmisteluja" pitää tehdä?
Laitat vaan levun sisään ja käynnistät sen pitäisi osata lukea levyltä suoraan. Jossei lue niin menet BIOSsiin ja laitat dvd-aseman ekaksi buuttausjärjestykseen.
Eli tuli mieleen tässä tämmönen ehkä tyhmähkö kysymys: Eli jos minulle on vanhan koneen c asemalle asennettuna windows vista, ja otan sen kyseisen c kovon uuteen koottuun koneeseen ja käynnistän sen, onko siinä sitten "valmiina" se vista? vai tuleeko jotain erroria kun noin tekee?
Itse sain masiinan toimimaan kysymälläsi tavalla,eli vanhan koneen vista kovo uuteen ja voila.Sen jälkeen vain ajureiden asennusta.
Joo voihan sit kokeilla noinkin ja sitten asennella ajurit, mutta voi olla myös ettei toimi suoraan. Kokeile.
Itse en tuohon lähtisi. Windows on muutenkin niin innokas keräämään paskaa, että se kannattaisi asentaa uusiksi sopivin väliajoin. Nyt kasaat uuden koneen ja siirrät siihen vanhan koneen hidastuneen käyttiksen. Ei se uuden asentaminen niin vaikeaa ole.