Kannettavaan virtaa muualta kuin pistokkeesta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi eezeekimo 03.03.2010.

1. eezeekimo

eezeekimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omistan yhden kannettavan jossa on virtapistoke paskana eli en saa virtaa siihen mistään. Harvassa on liikkeet jotka ylipäätään suostuvat korjaamaan ja hinta on sitä luokkaa että on järkevämpi säästää rahat uuden koneen ostoon tulevaisuudessa.

Mutta kysymys kuuluu näin eli: Pystyykö kannettavaa lataamaan usb porttien kautta esim. tällä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=36669 laitteella? Tai jopa ihan suoraan seinästä usb porttien kautta?

On typerää että kannettavasta on about viiden euron osa rikki ja sen takia se on käyttökelvoton. Lähes koko läppärin joutuu purkaan atomeiksi että uuden osan kolvaaminen on mahdollista. Itse olen sen verran amatööri etten tätä uskalla tehdä ja tuntuu melko naurettavalta pelkästään jo ekologiankin kannalta jättää kyseinen läppäri nurkkaan koska taloudelliset realiteetit tulee vastaan.

2.  
  3. 4Rayden2

4Rayden2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä oikeestaan voi, lähinnä koska ne kannettavan portit syöttää virtaa ulospäin.

Ja siis koneesta se virtaplugi hajalla vai se laite joka laitetaan seinään kiinni?(muunnin yms.)

4. eezeekimo

eezeekimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Virtaplugi koneesta :(

Viimeksi muokattu: 03.03.2010
  5. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kun muussa tapauksessa läppäri kuitenkin jää nurkkaan niin eikös kannata kokeilla korjata. Ikävä homma tosiaan on se, että läppärin saat purkaa atomeiksi. Yleensä tuo virtaliitin on ihan alimmaisena ja kah kun läppärissä ei ole avattavaa pohjalevyä niin se on sitten purettava ylhäältä alas. Ite olen kahdesta läppäristä korjannut virtaliittimen ja kyllähän se oman aikansa ottaa mutta onnistui molemmilla kerroilla.
    Ihmetyttää kyllä että miksi valmistajat tekevät virtaliittimen niin heikoksi, poislukien IBM/Lenovo, niissä on liitin vähän vahvempaa kaliiberia.

Jaa tämä sivu