Nyt tarttis tämmösen kans apuu... Mulla on konees 1 kovalevy joka oli jaettu 2 osaan. Vistan uudelleenasennus hävitti sen toisen osan missä tietysti oli vaikka mitä tärkeetä. Sinänsä uutta mulle oli se, et asenettaessa Vista ei kyselly mitään. (kyseessä oem vista). Eli pystyykö hävinnyttä osiota / sen sisältöä palauttamaan mitenkään, ja jos pystyy niin miten?
Vista kyllä kyselee asentaessa mihin osioon asentaa ja kertoo mitä osioita levyllä on jo olemassa. Olet varmaan painellut vain nopeasti ohi katsomatta mitä kysytään. Kone ei kysele mitään vain siinä tapauksessa, jos asensit ns. recovery-asennuksen, jossa kone palautetaan tehdasasetuksille kovalevyn osalta. Onko sinun kovalevyn koko kapasiteetti nyt yhdessä osiossa, vai onko toinen osio kokonaan käyttämättä? Jos asennuksessa osiot on yhdistetty yhdeksi, on tietojen palauttaminen erittäin vaikeaa, sillä vanhojen tietojen päälle on voitu jo kirjoittaa. Levynhallinta (disc management) näyttää onko levyllä vielä varaamatonta tilaa ja miten tila on tällä hetkellä käytettynä.
Siinäpä se, kun ei kysellyt mitään. Kyseinen vista ei ole se sama mikä tuli koneen mukana... Koko kovon kapasiteetti on nyt yhdessä osiossa, ainakin C-aseman tietojen mukaan. Jos kyseessä on recovery-asennus, niin onko tietojen palauttaminen helpompaa? Oon itekki vähä hukas koska ainut mitä kone kysy/pyys oli et painan jotakin nappia ku halusin et kone buuttaa romppuasemalta.
Tämä kertoo, että kyseessä oli recovery-asennus, joka on koneesi valmistajan tekemä. Vistan oikea asennus on paljon mukavampi kokemus. Recoveryn jäljiltä tietojen pelastaminen on vaikeampaa, sillä on paljon todennäköisempää, että tieto on jo kirjoitettu päälle. On mahdollista että sieltä vielä jotain löytyy, mutta epäilen vahvasti. Tässä on yksi ohjelma, jolla voi kalastaa tuhottuja tiedostoja, mutta tuon laadusta ei ole omaa kokemusta. http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=1