1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Intel Core 2 Extreme QX6700 ylikellotus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mraty 19.03.2010.

1. mraty

mraty Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys kaikki ylikellottajat.

Olen innostunut astumaan ylikellotuksen maailmaan mutta hirveästi tietoa ei ole asiasta. Olen tietty tässä googlettanut monia päiviä asiasta mutta en jotenkin löydä vastauksia päässäni pyöriviin kysymyksiin. Jospa joku teistä osaisi vastata. Tässä hieman taustatietoa:

Minulla on siis Intelin Core2Extreme QX6700 prossu(2.66ghz) ja emona Asus Striker Extreme. Minulla on Zalmanin Reserator XT joka hoitaa prossun jäähdytyksen. Lämpötilat idlena semmoset 40-45. Näyttiksenä geforce 280gtx. Prossuhan on kerroinlukitsematon ja olenkin ylikellottanut vaan kerrointa muuttamalla ja saavuttanut stablen 3.2ghz(12x266). Tässä kertoimena oli siis 12. Sitten kun laitan kertoimen 13(13x266) eli 3.4ghz niin eipä enää buuttaa windows. Täytyy sit resetoida bios ja aloittaa alusta. Tavoitteeni olisi päästä johonkin stableen 3.7-3.9ghz(liekö mahdollista edes?). Eli täytyykö tässä sitten jotain vcoren voltteja lisäillä jotta se winkkari lähtisi käynnistymään kun lisään kerrointa vai mitä pitäs tehdä? vcore oli jotain 1.28 nyt ja kokeilin muuttaa sen 1.30 mutta sillä ei ollut vaikutusta käynnistykseen kertoimella 13.

Tähän kun saisin vastauksia niin voisin jatkaa tätä ylikellotusmaailman tutkimista.

Iso kiitos jo valmiiksi kaikista vastauksista.

Viimeksi muokattu: 19.03.2010
  2.  
  3. Ransester

Ransester Active member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Jänöä lisempää vaan. Lämpöjä tosin kannattaa tarkkailla. Noi vanhat 65nm Quadit on melkosia kiukaita.

Jaa tämä sivu