Eli äsken sattui ihme häiriö tietokoneella, ruudun täytti musta ja valkoinen ja kone ei mennyt siitä enää mihinkään. No käynnistin uudelleen ja käynnistyi tavallisesti. Sitten tulikin kursorin päälle sama efekti muttei kumminkaan täyttänyt koko ruutua. Kone meni silti tilttiin. Noh kolmas kerta toden sanoo eikös se sanonta näin kuulu? Yritin kolmannen kerran ja nyt taas kaikki tavallisesti toiminnassa? Haluaisin tietää mikä tämän aiheutti. Kertokaa te viisaammat. EDIT: Meni ehkä väärään paikkaan, siirtäkää jos on tarve.
Katoppa lämmöt, että onko kovin korkealla esim. Everestillä. Kuulostaa vähän näytönohjaimen ylikuumemiselta tai sitten se vaan vetää viimesiä. Kato vielä vaikka pölyt koneesta ja kato onko näytönohjain kunnolla kiinni ja sen virtajohto jos siinä semmonen on olemassa.
Olen aika amatööri koneiden kanssa, mistäs tämmöset lämmöt voi kattoa? Tosiaan eilen oli kokoajan käytössä, voisiko se siitä johtua?
Tämä vain jatkaa tapahtumistaan, selittäkää miten teen nuo asiat mitä olette ehdottaneet? Ja jos oikeesti toi näyttis vetelee viimeisiään (vasta puolivuotta ollut) niin pystyykö pakettikoneeseen helposti näyttiksen vaihtamaan?
Adge145 oletko tietoinen edit napin käytöstä, kun sinulla saattaa löytyä monia omia viestejä peräkkäin?
Latasin Everestin mutten osaa käyttää sitä, mistä näkisi katsoa lämmöt? Ja mä tarviin apuja en wineä.
Lämmöt: emolevy 44 c suorittimen ytimet: 40c hujakoilla mcp:101c! molemmat gpu diodit 46c Näyttiksen tuuletin prosentit: 52%
Millä ohjelmalla katsoit lämmöt? Kone ilmeisesti kuormittamattomana. Ihmetyttää toi mcp:101c! Kotelon tuuletus ei myöskään kovin hyvä kun emon lämmöt on korkeammat kun prossun.
Katsoin everestillä, mitä tarkoittaa kuorimaton? Ihan koteloissa on. Ja en itsekkään tiedä mikä tuo MCP on mutta 101 celciusta on jo aika paljon.
Siis tarkoitin ettei konetta kuormiteta,siis ei ole raskaita ohjelmia/pelejä päällä tai juuri ollut päällä. Toi mcp on näköjään piirisarja mihin on integroitu näyttis. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-248581_12_0.html Kokeile avata kotelon kylki ja katsoa lämmöt uudestaan auttaako.
Eli siis vika on siinä, mites korjaisin? Olen muuten huomannut että kun käyttää konetta niin se kokoajan se lämpö nousee. Maalaisjärjen mukaan se pitäisi johtua tuulettimesta/pölystä?