i5 2500k kellottaminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Sherclock 28.02.2012.

1. Sherclock

Sherclock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro,

Yön pimeydessä innostuin testaamaan i5:ni rajoja ja pääsin 5GHz 1.4 volteilla mutta stressitesti prime95:lla kaatu 10 minuutin jälkeen. Löi siis bluescreenin ja lähti dumppaa muistia. Lämmöt ei missään vaiheessa päässyt yli 70 celciuksen, kolme eri ohjelmaa millä kattelin, niin mietin että oiskohan tässä mahdollista saada vielä 5GHz stable tuo tekemällä jonkin sortin taikatemppuja bioksesta.
    Ainoat mitä säädin oli nuo voltit ja kerrointa. Lähinnä mietin näitä muistin nopeuksia kun ne on tuossa vakio 1600mhz ja mitä kaikkia muita pikku jippoja on olemassakaan. Olen siis totaali aloittelija ylikellottamisessa.

Tämän guiden mukaan toimin. Tai ainakin koitin toimia, oli hiukka erilaiset Asuksen bioksessa nuo asiat.

Kysynpä nyt sitä vielä että onko oikeastaan järkeä vetästä 5GHz jos on tarkotus tällä koneella selvitä vielä seuraavat noin 5 vuotta, ja vain sen takia että 5Ghz rajapyykki olisi hieno saavuttaa? Tiedän että tuo 5 vuotta riippuu myös kivestä aika paljon ja muistakin tekijöistä. Käsittääkseni 10% i5 menee tuohon 5ghz.

Ja sanotaan nyt vielä että mulla on siis emona
    Asus P8P67 Pro rev 3.1
    Tuuletuksen hoitaa Noctuan NH-D14 ja Antecin 1200 kylkiäisenä.

Eli siis lyhyesti onko mahdollista saada 5ghz ja toisaalta onko siinä sitten taas mitään järkeä?

2.  
  3. youpekkad

youpekkad Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.overclock.net/t/968053/o...voltages-temps-bios-templates-inc-spreadsheet

http://murobbs.plaza.fi/prosessorit...y-bridge-ja-p-h67-kellotukset-kokemukset.html

Tuolta kyllä löytyy tietoa aiheesta, kannattaa tehdä pohjatyö kunnolla ettei vahingossa käräytä prossua/emoa jollain 1,7v jännitteellä :)