Phenom II X4 965 BE vakiotuuletin pitää sen verran meteliä, ettei enää jaksa kuunnella. Mikä olisi tuohon parempi ja hiljaisempi tuuletin?
Ei löydy, joudut vaihtamaan koko jäähdyttimen. Tuossa hieman halvempi ja paljon hiljaisempi kuin vakio jäähdytin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=44110
Kannattavammaks tulee hommata tollanen freezer 7 kuin pelkästään uus tuuletin, sillä se tuuletin kii maksaa jo +-10e ja sit ku laittaa 10e lisää niin saa kunnon coolerin jo, mikä riittää hyvin perus käyttöön!
Tuo vakio tuuletinhan on aikas pienikokoinen, joten sen pitää pyöriä aikas lujaa tuottaakseen tarpeeksi ilmavirtaa jäähdytykseen. Sen takia siinä ei mielestäni ole järkeä asentaa uutta tuuletinta, koska se todennäköisesti pitää samanlaista meteliä, koska yleensä noissa pienissä tuulettimissa on huono ilmavirran tuotto, niin täytyy ajaa niitä lujemmilla kierroksilla. Ainakin itse olen ymmärtäny asian näin. Oma mugeni pyörii huomattavasti hitaimmilla kierroksilla kuin boxed ja on aivan helkutisti hiljaisempi. Tietysti itse jäähdytyssiililläkin on iso osa jäähdytystehossa.
Osta Freezer Pro 7. Todella hyvä tuuletin vain 20 e hintaansa nähden. Veljen konees on Freezer Pro 7 rev 1 ja hiljanen ja tehokas!