Noniin elikkä pakko oli lähtee kyselemään täältä että onko joku muukin törmännyt samanlaisiin ongelmiin. Kone käynnistyy normaalisesti mutta bios ei piippaa, sekä alku logosta huomaa jo että kaikki ei ole kunnossa kun menee pystysuoraan viivoja tietyn välimatkoin. Biosiin pääsee ja tunnistaa komponentit. Windowsiin pääsee mutta windowsissa näytössä aaltoilevaa kuviota vaakatasossa koko näytön mitalla. Yrittänyt asennella ajureita ja kokeilin nostaa näytön resolutionia niin korkeemmalla resolla tulee samat viivat kuin silloin kun alku logossa sekä ennen windowsin starttaamista. Olen irrotellut osia ja pistänyt takaisin mutta sama ongelma. Vielä unohdin mainita että emolevy ihan uus paketista laitoin kiinni koneeseen. Onko mahdollista että emolevy olisi jo valmiiksi rikki kun luin että kun bios ei piippaa ollenkaan on kyse emosta tai powerista.. mutta sitä ihmettelen kun kone kuitenkin käynnistyy ja käyttäytyy normaalisti viivat vaan pysyy aina samanlailla jopa eri näyttiksen portissa. Kuulostaa että kyse olisi melkein varmasti näyttiksestä mutta biosin piippaamattomuus ei pitäisi johtua näytönohjaimesta..
Hei, Kokoonpanosi täydellisistä tiedoista ei olisi haitaa kun kysyt ongelmaa siihen liittyen. Itsellä samanlaisen näytön kuvio-ongelman/resoluutio aiheutti rikkinäinen näyttis. Uusi emo joten onko siinä integroitu speaker vai vaatiiko se sen erillisenä kotelolta? Onko se asennettu päälle ja kuuluuko sen edes piipata kun järjestelmä on ok POST tilan läpäsyyn? Edit: Jos se vaatii speakerin erillisenä onko se ehjä ja onko se kytketty sillevaratuille pinneille?
Kiitos vastauksesta. Uusi emolevy: Asus F2A55 Näytönohjain: nvidia geforce 250GTS Ram: G.Skill ripjaws 2x4GB Prosessori: AMD A6 5400K 3.8GHz dual core Virtalähde: 550w Oli jotain ongelmaa kun minulla on erillinen näytönohjaimen cooler niin yhessä vaiheessa räpeltelyä huomasin että se ei pyörinyt. Vika oli ilmeisesti siinä kyseisen coolerin johdoissa kun niitä vähän vääntelin nii toimi taas. Tuosta emolevyn speakerista en osaa sanoa vielä yhtään mitään.
Power LC POWER. LC6550GP2 V 2.2. ATX12V V 2.2 switching power supply. powerikin on vanha jo ostettu assemblyiltä jimm's pc:ltä about 4 vuotta sitten. Niin täytyis varmaan lähtee metsästää uutta näyttistä muutenki mutta en oo vielä hankkinut juuri sen takia kun en varmaa vikaa tiedä.
Selvä kiitos vastauksista! Laitanpa ensin powerin vaihtoon onhan se muutenkin pian vaihdettava ihan ikänsä takiakin. Siitä seuraava etappi näyttis varmaankin ja jos ongelmat jatkuvat niin emo takuuseen !
Itse epäilen näyttistä, mutta vahvistaa ei oikein pysty täältäkäsin. Toisena vaihtoehtona sanoisin, näytön/sen kaapelin. Powerista en itse tiedä minkälaatuinen on mutta jos se on huono niin sehän on voinut sen näyttiksen hajoittaa, kuten myös jälkiasennettu jäähdytin,...