Eli päätin jättää 3½v vanhan pakettikoneen päivittelyn sikseen ja kasata itse tuommoisen 600e budjettipelikoneen. On tullut ennenkin koneen osien kanssa säädettyä eli peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä, mutta kyseessä on kumminkin ensimmäinen kone jonka itse meinasin kasata ja haenkin siksi vähän infoa ja kommenttia sen suhteen. Tässä ovat tähänastiset osat: - Ati Radeon HD 5770 1gb (ostettu) - Chieftec A80 500w virtalähde (ostettu) - Win7 64bit Kone tulee siis pääosin pelikäyttöön ja kokonaisbudjetti näillä näkymin se ~600e. Onko tässä kaikki tarvittava? Olisiko joku osa korvattavissa samanhintaisella, paremmin pelikäyttöön sopivalla? Entäs tuo kotelo sitten, oli mulle ehkä se isoin ongelma, kun en ole ennen niiden kanssa säätänyt. Voiko olettaa, että osat sopivat koteloon ilman sen kummempia ongelmia?
erillistä äänikorttia ei tarvita koska se on yleensä emoon integroitu ja erillistä verkkokorttiakaan ei tarvitse ellei emoon integrotu ole sinusta riittämätön. Eikö emon omat usbi paikat riitä kun tarvii vielä laajennus kortilla lisätä?
Jaha, noista kahdesta ekasta en tiennytkään. Mitä tarkotat emon omilla usb-paikoilla? Eikö tuo mun listassa oleva tule kotelon takapaneeliin? http://jimms.fi/tuoteinfo/SX-121A?pid=1310152442825
Emossahan on aina omat usb-paikat jotka toimii yleensä parhaiten (itsellä pci-väylän lisäkorttien kanssa ollut ongelmaa). Jos niiden määrä (6) ei riitä niin silloinhan on laajennuskortti hankittava. Tuossa emossa on myös kaksi usb 3.0 paikkaa en sitten tiedä onko sinulla siihen yhteensopivia laitteita.
Heh juu, olisi kannattanut ehkä tarkastella tota emoa tarkemmin. Eli heitän laajennus-, verkko- ja äänikortin pois. Onko koneessa muuta huomioitavaa? USB 3.0 -laitteita ei ole, mutta 6 2.0:aa riittää aivan hyvin.
Emoksi halvempi Asus M5A87. Laadultaan vähintään yhtä hyvä ja AM3+ kannan ansiosta tarjoaa parempaa päivitettävyyttä.
Kyllä tuohon koteloon osat mahtuisi ongelmitta sisään. Kuitenkin, kotelo ei vakuuta hintansa puolesta. Kyseessä kuitenkin vanhanaikainen kotelo suht suurella hintalapulla varustettuna (virtalähde yläosassa ei ole nykypäivää). Koteloksi mieluummin laadukkaampi, halvempi ja parempi Bitfenix http://www.jimms.fi/tuoteinfo/SHINOBI-BK?pid=1310197204811
Näyttis ja virtalähde löytyy tosiaan jo. Kiitti Trilogiarille kumminkin. @Jartar kiitos infosta, vaihdan sitten kotelon tuohon.
Kappas vaan juu. No mutta 6 ydintä suosittelen ja kyseistä emoa. Jos näyttis ja poweri tosiaan löytyy niin hinta tippuu 420 euroon. Sillä voit sitten vaikka muisteja ostella ja toisen näyttiksen crossfireen ja hyvän prossu coolerin.
No siis 600 eurolla tarkoitin koko koneen hintaa, eli mukaanluettuna toi näyttis ja poweri eli noin 200e. Opiskelijan budjetilla ei haittaa vaikka jää vähän allekin.