Joo elikkäs tarkoitus olisi saada kellotettua kyseista prossua, enkä viitsi ihan ominpäin mennä kellotteleen. Eikä ole aikasempaa kokemusta näistä inttelin prossuista amd:tä olen kellottanut ilman ongelmia ja kun katselin nuita intelin kellotus videoita youtubesta niin eivät näyttäneet tekeveän muutako nostavan prossulle annettavaa voltti määrää yms...Missään vaiheessa ei varsinaisesti nostettu prossun "kertoimia"...Joten voisiko joku kertoa, että onnistuuko se todellakin vain voltteja nostamalla? KIITOS! Prossu:intel c2d e8600 Emolevy:Asus P5Q pro tässä vissiin olennaiset tiedot? Eikä mitään turhia vinejä kuinka tyhmä olen!
Ota intel speedstep pois päältä, vaihda kerroin 9,5. Laita prosessorin voltit vakioon, muistien voltit vakioon. Rupea nostamaan prosessorin taajuutta pienin harppauksin aluksi ja katso pysyykö vakaana ja lämmöt kurissa. Unohda kaikki arvot mitä jokin video tai foorumikirjoitus kertoo. Jokainen prosessori on yksilö ja näin ollen käyttäytyy eritavalla, toiset kellottuu paremmin toiset huonommin. Tässä linkki jossa kerrotaan perusasioita kyseisen emolevyn / prosessorin ylikellottamisesta, itse tällä ohjeella ylikellotin e8500 + p5q pro yhdistelmää hyvällä menestyksellä. http://mato78.com/distribution/viewtopic.php?f=14&t=26
Kiitoksia, nytten onnistu! Mutta rasitustestissä lämmöt nousevat samantien 80c 4Ghz kelloilla...Tosin vakiojäähy kiinni.
Vakiojäähdyttimellä ei ole järkevää lähteä ylikellottamaan lainkaan. Hommaa parempi cooleri ja sitten uudestaan, äläkä samantien hyppää 4gigaan saakka, koska ei välttämättä kyseinen prosessori sinne asti yllä. Pikkuhiljaa hyvää tulee. Jos sulla on kiire saada tehokas prosessori, mene kauppaan
Oikeessa oot mutta huomasin tuossa, että siileen on kertynyt aika rajusti pölyä, jotenka raju lämpeäminen johtuu osittain luultavasti siitä. Luin tuossa nuita muita E8600 kellottajia ja kuulemma pysyy vakiojäähyllä 4Ghz vakaana helposti, mutta voihan se olla että minulla on huonosti kellottuva yksilö.
Onko tiedossa jo joku prosessorituuletin ? Suosittelen: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-U12P-SE2?t=false Noctua merkkinä ja coolerivalmistajana on laadukas. Hieman kalliimpi kuin jotkut toiset.
Ei oo tievossa vielä mimmosta kehiin, jotenka ehotuksia saa laittaa! Mitenkä noin iso mööpeli tulee emoon kiinni tukevasti? ...Mietin vain, että eikös emo saata taipua kun nuillahan tuota painua on kuitenki?
Niin, no itselläni on siis cooleri joka painaa 1,4 kg )) Kyllä ne kestää, ole huoleti. Emolevyn taakse tulee X mallinen metallinpala, joka kiinnitetään emolevyyn ruuveilla. Sitten mahdollisesti jotain metallia vielä väliin ja lopuksi cooleri. Mietin omalla kohdalla pariin kertaan että voiko oikeesti kestää, mutta hyvin näyttäs pysyvän kiinni ja emolevy ehjä. Muista myös kiinnittää emolevy koteloon kunnolla, JOKAISTA MAHDOLLISTA RUUVIA MYÖDEN.
Tän sivuston käyttäjillä on joku pakkomielle mugen 2 cooleria kohtaa sitä ehdotetaan jokaisessa keskustelussa missä on prossun cooleri kyseessä. Se taitaa sit oikeesti olla hyvä ?
Sillä on jo kyllä painua! ...Asia paljon selvempi nytten. Täytynee siis purkaa kone jotta saa sen metallinpalasen kiinni?
Joissain koteloissa on reikä prossucoolerin kohdalla jotta ei tarvitsisi irroittaa emolevyä. Itse moisista huolimatta irroitan emo ja asennan kehikot yms pöydällä.
Ookkei...Eihän tuo iso homma ole kun sen osaa...Kuitenki on tultu jokunen kone kasattua ja purettua niin eiköhän tämäkin onnistu! Kiitoksia hyvistä vinkeistä,avusta ja ystävällisyydestä!
Hyvä ja kohtuu hintainen itse ajattelin kellottaa X6 2,8ghz prossun kyseisen coolerin avulla jonnekkin 4ghz.