No miten tuon nyt ottaa eli kellotaajuus on suurempi E8400:ssa ja välimuistia on suhteessa sama määrä(6 megaa kahdelle ja 12 megaa 4:lle). Eli riippuu ihan käytettävissä olevista ohjelmista,että miten tukevat quadia. Multitasking helpottuu quadilla toki, jos vain käyttis osaa hommansa, mutta vaikkapa XP ei kuulemma vielä osaa, vaan homma menee puihin enemmän tai vähemmän.
Itse olen suorittanut kyseisen vaihto operaation ja olen ollut tyytyväinen ja Windows 7 kanssa kyllä tulee kaikki coret käyttöön. Ja tosiaankin eiköhän kohta jo lopeteta noitten 775 kantaisten prossujen valmistus joten kannaattaa napata omansa viellä kun pystyy.
jeps, kiitos tiedoista. näin teen varmaan joulun aikoihin Mutta kumpi prossu mun oikeesti kannattaa ostaa Q9650 vai Q9550?
Itse ostin Q9550:sen koska siinä on järkevämpi hinta/laatu suhde Q9650 n. 85€ kalliimpi. Muuten Q9550 on aivan kuin alikellotettu Q9650 jos ei lasketa mukaan yhtä virheen tarkistus ominaisuutta.
Pitäis mennä hyvällä coolerilla/emolevyllä ja pienillä volttien korottamisilla kevyesti ja vakaasti 4 GHz. Enemmänkin menee jos antaa lisää volttia ja on hyvä yksilö.
ok, no itellä on nyt noctua NH-U12P cooleri ja tulossa hyvä vesijäähy. elikkä tuon Q9550 prosessorin siis ostan jimm´s pc-storesta joulun aikaan nettiluotolla
Samaa mieltä, kannattaa vaihtaa vielä kun nuita S775-kantaan saa. Kohta ollaan tilanteessa että niitä ei myydä enää missään muuallakuin myyntipalstoilla korkeaan hintaan. Sama kävi mm. S939 Athlon X2ien kanssa. Käytettynä myytynä sai mukavasti omiansa takaisin.
Kyllähän noita vielä on ja ei ole kaiketi tietoa Intelin aikeista. Ensi vuosi kai vielä mennään vanhoillakin.
kuinka pitkään pärjään tuolla kokoonpanolla mikä mulla on (näkyy profiilissani), kun ostan vielä tuon Q9550 prosessorin? vaikuttaako tuon Q9550 prossun vaihto 3dmark tuloksiin?
sun sigus näkyy et oot vaa nvidia user yms. mutta kyllähän se vaikuttaa 3dmarkkiin(eikös ydinten lisääminen vaikuta)
Mikään muuhan ei markkeihin ei juuri nykynäyttiksillä vaikutakkaan kun prossu. Mutta IMO jollain markkipisteillä paskan väliä. Kyllähän Quadcorella tulee pärjäämään huomattavasti pitempään kuin dualilla(käytössä kuin käytössä), se on ihan selvä asia.
samaa mieltä. sen vaan huomaa kun winukkaa käyttää eettä 4 ydin vie. itsellä on 2 core amd kakkos koneessa, muuten iha ok normi pelit pyörii, mutta eilenki kun lisäsin sen soittolistaan 4,5k biisiä ni jökkäs koko kone vartin ajaks.
Pärjäät sillä 2v 123 päivää 5 tuntia ja 23 minuuttia.... Ts. täysin mahdottomia kysymyksiä tollaset...