Missähän mahtaa olla vika kun pelit kaatuu? esim. Crysis kaatuilee yleensä n.8 min pelailun jälkeen joskus 18 min jälkeen. Jotkut vanhat pelit kuten warcraft 3 kaatuu myös noin 1h30min pelailun jälkeen. Eli siis esim Crysistä pelattaessa peli joko kaatuu, mutta pystyn vielä palata työpöydälle, useammin peli kuitenkin kaatuu ja kone käynnistyy autom. uudelleen. Onkohan pelien kaatuilun syy ylikuumenemisessa? speksit: AMD 955BE asus M4A785D-M PRO club 3D 4890 zerotherm Gskill 1066 WD 500GB Seasonic s12 II 500W NZXT hush Olisko ideoita/neovoja?, kiitos.
Katso koneen lämpöjä esim. HWmonitorilla ja kerro sitten tänne mitkä ne olivat idlessä / rasituksessa. Itselläni tippui prosessorin lämmöt kymmenellä kun imuroin koneen pölyistä =)
katos noita lämpöjä näytönohjaimen lämpö lataa koneelle speedfan katos siintä nuo lämmöt Vähän tuntuu näytönohjain ongelmalta Onkos pölyt putsattu koneen sisältä Jhz ehdotus on hyvä näkee noita lämpöjä vähän paremmin max lämpö
Sitten on nuo grafiikka asetukset jos on täysillä niin voi tuota myös tehdä. mutta kyllä tuon näytönohjain pitäs noi hoidella. onkos se tuo Club3D HD4890 Zerotherm 1024MB, ATI Radeon HD4890, PCI-Express vai pienempi
yhteen sopivuus saattaisi olla syynä tuohon.en ole varma mutta crysis on suunniteltu vain vistalle ja xp:lle jos oikein muistan.itselläni on esim elder scrolls iv:n kanssa ongelmia koska se on xp:lle ja minulla vista.en ole varma mutta luulisin että win 7 olisi syynä.komponenttisi on hyvät.
Mutta sama ongelma on kaikkien pelien kanssa . Esim. Age of conan tökkää, tulee rätinää kajareista ja näyttö menee raidoille ja sitten kone sammuu ja käynnistyy uudelleen. Oikeesti olisiko jollain hajua mitä ihmettä tässä koneessa voisi olla vikana!?
win 7:lle ei ole tehty pelejä joten luulen että kaikki ovat sen vika. onko koneessa viruksia? tai sitten yksi epä todennäköinen vika.kovalevy rikki
En usko että Win 7 on syynä tuossa. Koska itselläni on melkein sama kokoonpano + Win 7 AMD 940BE asus M4A78-E club 3D 4890 4Gb corsair 800MHz Mikä versio Windows 7 on? 32bit vai 64bit? Kokeiles lataa uusimmat ajurit näytönohjaimeen. Minulla kun päivitin Catalyst 9.7 -> 9.8 = KAIKKI pelit kaatu vähän väliä tai ei edes käynnistynyt. Kun taas nyt 9.11 ajureilla toimii paremmin kuin 9.7 ajureilla.
Epäilisin kyllä tuota näytönohjainta. Konkka taittaa paukahtaa siinä. laitas näytön piuha kiinni emolevyn näytönohjaimelle. Testaa sitten jatain kevyttä peliä.
emmää tiiä mut mun suorittimen lämpö on rasituksessa alle 55c emolevy 45c ja kone sammuu pelatessa ja ilmottaa et hätäsammutettu ylikuumenemisen johdosta eli mistä saa ronkittuu max. lämpöjä