1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Corsair VX450W taso tänä päivänä?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jflurrie 12.02.2013.

  1. jflurrie

    jflurrie Regular member

    Liittynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ostamassa pöytäkoneeseen uusia sisuksia hetkenä minä hyvänsä ja tuli mieleen, että vieläkö tämä 6 vuotta vanha power riittää, vai onko se pakko uusia? Hyvähän tuo on ollut silloin aikanaan, eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia ja lisäksi ihan mielelläni säästäisin sen satasen mitä uusi power maksaisi muihin osiin.

    Uuden koneen kokoonpano näyttää näillä näkymin tältä:
    i5-3570K prosessori
    P8Z77-V LX2 emolevy
    2 tai 3 DDR3 kampaa
    GTX 460 näytönohjain (jää vanhasta kokoonpanosta)
    3-5 SATA-kovalevyä (jää vanhasta kokoonpanosta)
    Perus DVD+/-RW asema (jää vanhasta kokoonpanosta)

    Ei ole tarkoitus ylikellottaa ainakaan ihan hetkeen (ja sitten kun on, niin sen powerinkin voin uusia - vaatiiko ylikellotus ylipäätään powerilta mitään?). Siis menenkö tällä nykyisellä vai leikkaanko esim. prosessoribudjetista tuon satasen pois?
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2013
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    En minä ainakaan nää mitään syytä vaihtaa toimivaa laatupoweria. Eivät nämä tietysti ikuisia ole, mutta VX-sarjassa on suojaukset kunnossa, joten jos sen tunnit jossain kohtaa tulevat täyteen, niin ei pitäisi muita osia mennä mukana.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2013
  4. jflurrie

    jflurrie Regular member

    Liittynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näinhän se tietysti on, mutta lähinnä sitä puolta ajattelin, että riittääkö 450W tänä päivänä tuollaiselle kokoonpanolle alkuunkaan?

    Ja tosiaan kyllä tuo power tietysti jossain välissä vaihtuu, mutta onko se pakko vaihtaa juuri nyt?
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    rameiks sitten 1,2,tai 4 ramikampaa,ei kolmea,aiheuttaa vain turhia ongelmia,eli joko 2x4gb/1x8gb muistikitti :) tämä näin vinkkinä sitten
     
  6. jflurrie

    jflurrie Regular member

    Liittynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, lähinnä olen ajatellut onko se 8 vai 12, eli se on 2 tai 3 x 4GB, luultavasti se 2.

    Joskus muutama vuosi sitten (2006 tms.) tuo 2 oli se suositus jonkun Dual Channel homman vuoksi, enää en ole niin tarkasti kärryillä onko sillä mitään väliä.
     
  7. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Poweri riittää mainiosti eikä sitä suotta kannata uusia ellei siinä ole selviä hajoamisen merkkejä havaittavissa (esim, uusia ja epänormaaleja ääniä, tikitystä/sirinää jne).
    Kellottaminen voi nostaa virrankulutusta, varsinkin mikäli pitää nostaa voltteja. Silloinkin pärjätään vielä suurella todennäköisyydellä, eli ei tuossa powerissa ole sellaista ongelmaa jonka itse näkisin/olisi syytä vaihtaa uudempaan.

    Muistit kannattaa pistää tuolla 3570K:lla edelleen dual channeliin, koska prossu sitä tukee. Suurta eroa sillä ei kuitenkaan ole, että onko siellä yksi vaiko kaksi muistikampaa. Eli joko yksi, kaksi tai neljä muisti kampaa tuon prossun kanssa. Kolmekin toimii, mutta pareittain kuitenkin parempi.
     

Jaa tämä sivu