Eli olisin tilaamassa prossulle uutta cooleria, vakio boxedin tilalle. Niin pääsis kellottamaan paremmin. Kertokaa kokemuksenne ko. coolereista, ja kumpi olis parempi kellotukseen, pitäisin semmosia 4,2Ghz(24/7) kelloja. V8 olis ulkonäön takia parempi omaan kotelooni, mutta jäähdytys teho kuitenkin on nyt etusijalla. Minkälaisia idle ja rasitus lämpöjä teillä on ko. coolereilla? Onko asentamisessa jotain huomioitavaa? Ite kääntymässä ton V8:n puoleen, vielä kerkeette muuttaa mieleni Saa toki ehdottaa muitakin hyviä jäähyjä, mielellään tohon kuudenkympin budjettiin, tosin ei haittaa vaikka menee hieman yli. Noctua CM V8
Noctua. Oma Phenom II jyskyttää 3,8GHz ~62c maksimilämmöillä. Tosin noin korkeita lämpöjä ei normaalisti tulisi mutta vaatii niin perkeleesti volttia tämä mun prossu että saa vakaaksi. Mutta 1.52voltilla lämmöt on suht hyvät.
Nuista kahdesta ehdottomasti Noctua, joka on pärjännyt V8 paremmin joka testissä jonka olen nähnyt. Mutta jos joku cooleri pitäisi itse ostaa ostaisin Scythe Mugen 2, jonka pitäisi olla pikkuisen Noctuaa parempi jäähdytysteholtaan ja on se halvempikin.
Onkos teillä jotka kehutte Noctua paremmaksi testien perusteella jotain kokemuksia V8 cuulerista? Uskallan väittää et ovat tasoissa jäähytys tehoissa. Lähinnä ulkonäkö kysymys kumman ottaa. Tuossa testissä taitaa olla asteen ero:
Tehokkuuden lisäksi Noctuan puolella on myös hyvin matala äänentaso ja siihen ei moni muu kuuleri pysty.
V8 lähes yhtähiljainen minimi kierroksilla. Tuulettimen kierroksien nostamisella ei ole suurta vaikutusta lämpötilaan. V8 on mahdollista laittaa sisälle Noctua tuuletin jolloin on yhtä hiljainen. Ääniero on kyllä niin pieni ettei kannata.