Uusi kone tuli kasattanu maanantaina lapstoresta toimi hyvin eiliseen asti kunnes kone kaatui ja tuli bluescreen. Virheilmoitas viittaa muistiongelmaa tein Tietokoneen muistiongelmien diagnosoinnin, mutta tämä jämähtää 99% kohdalla annoin sen lataaa noin 3h mut ei mitää vaikutusta. Kone menee jatkuvasti bluescreeniii. Pitäisikö kone lähettää takuuseen?
Mikä oli virhe ilmotus? Jos noin uus kone niin ehkä lähettäisin mutta kannattaa kokeilla vaikka vaihtaa RAM slotteja jos auttais? Ja mikä käyttis ja koneen osat?
SONY OPTI 24X DVDRW DL BLACK SATA TakeMS 4 GB DDR3-1333 Kit ANTEC THREE HUNDRED CASE NO PSU BLACK SAMSUNG F3 3.5" 1TB SATAII 32MB 7200rpm ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 775/1156/1366/AM2+/AM3/939 ASUS AM3 AMD870 DDR3 SATA6 USB3.0 ATX AMD PHENOM II X4 955 BLACK EDITION DIAMOND AMD Radeon™ HD 6870 PCIE 1024MB GDDR5 OEM/Win Home Prem 7 64-bit Finnish 1pk PSU/High Current Gamer HCG-520 Siis tommonen Run Windows diagnostics to troubleshoot the problem ratkasus siihe tulee
Kokeile memtestiä? Kuulemma uusissa emolevyissä on sellainen nappi, missä lukee memtest, se testaa ne muistit, jos olen oikein ymmärtänyt?
Ne taitaa vaan kertoo onko muisti asennettu oikein. Kertoo senkin jos ei emo pysty konffaan muisteja kunnolla. Ei ne kummiskaan Memtestiä vastaa. Et jos Asuksen Mem OK ei mee läpi, on aika pahasti vialla muisteissa tai emossa jotain.
Miten itse tekisin: Polta ilmainen Memtest86 CD:lle ja käynnistä kone siltä, tai käytä esim. Ubuntun asennuslevyä, jossa se on jo valmiina. Anna pyöriä muutama tunti tai kunnes löytyy vikaa. Mikäli Memtest löytää mitään vikaa muisteista, eikä kampojen irrotus ja uudelleenasennus auta, ehdottomasti kone vaan takuuseen ja anna myyjän etsiä vika. Tietysti koneen voi ilman testailuakin lähettää takuuseen (yhteys myyjään tietysti ensin), mutta jos löytäisi vian itse, voisi säästyä odottamasta konetta takaisin paria viikkoa.