Tuossa tuli säädettyä ja rävellettyä sen verran ankarasti, että toi mun näyttis kyrvähti ja huomasin että sieltä on yksi osa pamahtanut.(Kuvasta näkyy). Onko mitään toivoa saada korvattua osa uudella? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. Olen jo hankkinut uuden kortin tilalle, mutta kiinnostais tämä.
Teoriassa. Esimerkiksi konkkien vaihto on mahdollista, tuossa taitaa olla kyse transistorista on katsoin oikein. Itse varmaan yrittäisin metsästää samanlaisen rikkinäisen kortin, ja katsoa kumpi on helpompi korjata. Mutta tosiaan, jos tuon osan ympäriltä kaikki on muutoin ehjänä niin saattaa olla mahdollisuus korvata osa uudella. Jos takuu on voimassa niin veisin samointein takuuseen ja sanoisin että poksahti.
Taitaa olla pintaliitos kondensaattori irronnut, kyllä tuon pystyy vaihtamaan. Osoittaa selkärankaa suositella takuupetosta.
En usko, että kyseinen tapaus kuuluu takuun piiriin, koska aiheutin 99% varmuudella tuon itse. Onkohan kellään tietoo mistä voisi hankkia tollaisen konkan? Tietysti toisesta rikkoontuneesta, mutta muualta? EDIT: Löysin ainakin 6 pientä konkkaa lisää jotka oli levinny, joten roskiin se menee Tämän topicin voi poistaa!
Mutta sitten kun häviää jutussa, niin joutuu maksamaan kaikkia kuluja. olikohan jotain 30€ kun kaikki laitetaan yhteen.
Miten niin kun? Sinne vaan näyttis menee, jos käy ulisee jotain 30euron maksuja, ni jättää näyttiksen sinne "pantiks", ku se on menos roskikseen joka tapaukses? Tappio siis oli?
Jos tuo konkka (tai useampia) on hajonnut sähköstä, eikä mekaanisesta iskusta tai huonosta juottelusta, kortti lienee menetetty, kuten arvelitkin. Siinä vaiheessa kun konkka poksahtaa, on jännite niin suuri, että muutakin on jo varmaan sökönä. Sinänsä ko. konkat eivät juuri mitään maksa, esim. ELFA:lta voi ostaa niitä pienissäkin erissä. Pitäisi vaan tietää niiden kapasitanssiarvo (faradeina) ensin.