Moikka, apua tarvittais kipeästi. Elikkäs ostin koneeni kylkeen nyt uuden SSD-levyn. Windows 7 (64-bittinen) on ollut tätä ennen asennettuna normi terasen kovolle. Aloin asentamaan SSD-levyäni koneeseen, tarkoituksena formatoida tuo teran kiekko ja asentaa Windows sitten SSD:lle. Näin kutenkin kävi: Laitoin sisään Windowsin asennuslevyn ja ohjauspaneelin palautuksen kautta olin aikeissa valita Windowsin uudelleenasennuksen. Sitten kuitenkin jostain syystä muistelin mitä olin jostain lukenut AHCI:sta. Sammutin koneen ennen kuin olin valinnut mitään uudelleenasennusta ja menin BIOS:iin vaihtamaan IDE:n AHCI:n. Tämän jälkeen kun tallensin muutokset lähtikin kone asentamaan Windowsia. Valitsin mukautetun asennuksen, joka sanoi poistavan alkuperäiset, ja tätä enempää ajattelematta jatkoin ja valitsin tallennuspaikaksi uuden SSD:n. Nyt sitten olen tilanteessa, jossa molemmilla levyillä on Windows asennettuna. Miten menettelisin?
Laitat SSD:n boottaamaan ensimmäisenä ja menet levynhallintaan. Sieltä poistat teran kovolta osiot ja alustat sen.
varmemmin viellä onnistuu kun otat sen terasen levyn irti kokonaan ja asennat sen seiskan sille SSD-lätylle ja kun olet sen saanut asennettua kytket sen terasen levyn kiinni ja sit vasta alustat sen.