Oon lukenu että näissä ois lämpötila anturi vähän pielessä, mikä aiheuttaa tietenkin virheellisen lukeman lämpötilassa, joten mistä nään emolevyn lämpötila anturin luvun? (sen mikä on rossun alla) hwmonitor näyttää core 0 - 5 max 53 celsiusta, mutta motherboard tmpin0 on max 59 celsiusta. onko tämä emolevyn cpu anturi?
eikö sulla näy siinä sellasta ko CPUTIN °C ? Se löytyy itselläni SYSTIN ja AUXTIN välistä. Kyllä tuo motherboard tmpin vaikuttas emolevyn tai koneen lämpötilalta (tmpin = temperature in?)
Käsittääkseni anturivika koski ensimmäisiä tuotantoeriä, joiden näyttämät lämpötilat olivat selvästi pielessä (miinuksella tai idlenäkin >100 astetta). Uudempiin eriin onglema on korjattu.
Ytimien lämpöihin voi lisätä sen 10'C niin saa oikean lukeman. Itselläni HWMonitor näyttää oikean lukeman kohdassa CPU.
Mulla Noctuan NH-U12P se2 coolerilla ja AMD 1055T prossulla näyttää lämmöt normaalisti työpöytäkäytössä 26-35 ja rasituksella hiukan suuremmat. Siis HWmonitor.
joo, mulla tosiaan oli kellot 3,8ghz ja idlelämmöt 22-25 ja primeä ajelles nousi (voltteja laskin hieman) 48c max ... 52c näytti emon anturi