Äänikortti vai DAC?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Arakorni 25.02.2012.

1. Arakorni

Arakorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luin tuossa useita foorumeita muutaman tunnin, mutta en oikeastaan niistä saanut irti mitään ehdotonta vastausta tämän asian suhteen.

Kone minulla on yhteydessä vahvariin ja kuuntelen musiikkia neljän kaiuttimen kautta. Pelaan pelejä(first person shooter) Sound Blaster tactic360 sigma kuulokkeilla.

DAC ymmärtääkseni on lähinnä loistavaan äänenlaatuun, kun kuuntelee musiikkia kuulokkeilla, jota en tee yleensä. Äänikortti antaisi ohjelmiston avulla 3d surround äänet(peleihin) ja paljon muitakin säätöjä, kuten bassot ja treblet(musiikkiin), jotka ovat ihan hyödyttömät windowsin omista säätimistä säädettyinä. DACissahan ei ole mitään säätimiä.

Minun tapauksessa(hinnan takia) vastakkain ovat

http://www.thomann.de/fi/esi_dr_dac_nano.htm?sid=6f52cba2645d0b443dd04d85313ac60d

ja

http://www.jimms.fi/tuote/70SB135000002

Kumpaa suosittelette, kun pitäisi saada tietää tismalleen mistä vihollinen tulee ja myös jyrisevät bassot musiikkiin? :D

EDIT: Tarkennetaan vielä, että tällä hetkellä käytössä Sound Blaster x-fi xtreme gamer kortti, joka on jo useamman vuoden vanha. Näyttäävät joillakin foorumeilla olevan sitä mieltä, että nuo uudet kortit ovat vain rahastusta ja samat vanhat ominaisuudet ovat vain eri nimillä. Minusta taas kortissa on pakko olla jotain eroa nykyiseen, kun siinä on 4ydintäkin! :D Tähänkin voi siis ottaa kantaa, jos haluaa.

Viimeksi muokattu: 25.02.2012
  2.  
  3. Kuupola

Kuupola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä hyvällä äänikortilla menisin, et kuule eroa tuollaisten välillä.

Edit: kunhan säädät ajureista, että antaa kululokkeille virtaa kunnolla.

Viimeksi muokattu: 26.02.2012
  4. Gameson

Gameson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllähän nuo creativen uudet kortit ihan hyviä arvosteluja on saanut mitä oon lukenut kun itekki meinasin ostaa sellaisen ja ehkä ostankin jossain välissä. Itselläni tactic 3d sigmat ja melko hyvin kuulee mistä vihut tulee ja jne ja sitä ominaisuutta kuten bassojaki yms. pystyy säätää.

Ainii muuten taitaa olla sillee et jos sul on usb piuhal ne kuulokkeet niin kuin mulla niin kuulokkeiden muakna tullut ohjelma ei sit toimi ilman usb juttua ja sitä ei vissii tuoho kiinni saa.

Viimeksi muokattu: 26.02.2012

Jaa tämä sivu