Ongelma on seuraavanlainen Sain noin 2kk sitten uuden tietokoneen, laatikon mukaan Gigantista tullut. Kaverit kommentoivat koneen olevan melko tehokas ja sillä pitäisi uusia pelejä pelata helposti. (En siis ole mikään älykkö tietokoneiden kanssa) Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz (4CPUs) 4096MB RAM GeForce GT 420 Integrated RAMDAC Tossa jotain tietoja. Voin tarvittaessa heittää lisää. ITSE ONGELMA: Lähes kaikki pelit (esim. borderlands, GTA 4, splinter cell conviction) tuppaavat pätkimään ja hidastelemaan, vaikka tehojen pitäisi riittää. Kyseisissä peleissä esiintyy myös ns. mitä minä itse kutsun; kontrolli lagiksi. Kaikki mitä koetan tehdä, tapahtuu pelissä pienellä viiveellä, tehden pelaamisesta rasittavaa. Mitä suurempi resoluutio, sitä suurempi viive. Ja FPS tippuu myös todella alhaiseksi. Pelit myös laittavat itse ne ''suositeltut asetukset'' jotka ovat lähes maksimissa Esimerkiksi Team Fortress 2:ssa asetukset ovat kaikki maksimissa ja peli pyörii täydellisesti ja erittäin sulavasti. Mikä olisi ongelmiin ratkaisu?
Pakettkoneiden kirous, vaikuttaa hyvältä mut myyvätki täyttä paskaa ainakin suurimmalta osalta konetta.
No berc. Mut joo. Minkälaista näytönohjainta ja virtalähdettä suosittelette? Toi mun näyttis on ainakin PCI-e tyyppinen. Jos lisäinfoa tarvitaan niin pistän tulemaan.
näyttis ja virtis. Varmista kuitenkin että koppaan sopii. Rahaa menee vain 275e joten tehokkaampikin sopisi budjettiin, mutta luulen että tuon näyttiksen tehot riittävät oikeastaan pelille kuin pelille tällä hetkellä jos yhdellä näytöllä pelaa.
Tarkista, jotenkin mittaamalla, kuinka pitkän näytönohjaimen suunnilleen saa koteloon mahtumaan. Epäilen kuitenkin näytönohjaimen mahtumista.
GTX 560 ti on aika pieni kortti noin 23cm pitkä joten sopivuuden kanssa ei pitäisi tulla ongelmia ellei kyseessä ole todella pieni matx-koppa. Poweri menee varmasti heittämällä sisään ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Minkäköhän takia gigantista?? Älä niitä kavereitasi usko. Tuo näytönohjain on aivan roskaa. Prossu on ok
Turha enään itkeä kun maito on jo kaatunut lattialle. Eli näyttiksestä ei ole enään epäselvyyksiä. Tiedän mitä lähden hakemaan. Virtalähteestä en ole vielä 100 varma. Jos vielä viitsitte neuvoa sen suhteen, niin olen kiitollinen Latasin CPU-Z:n eli siitä pitäisi näkyä kaikki. Ongelma on, etten tiedä mitä lähteä sieltä metsästämään. Jos jaksatte vielä neuvoa/suositella hyvää virtalähdettä, mikä sopii koneeseeni, niin tykkäisin. Upin tarvittaessa lisäinfoa.
Virtalähteen tiedot näkee vain siten että avaa koneen ja katsoo kyljestä tiedot. Virtalähteeksi voisi suositella esim. XFX 550W mallia.
Ok, aattelin ostaa tuon geforce gtx 570. Käykö siihen tuo FXF 550W virtalähde vai kannattaako ottaa tehokkaampi?