Terve arvon tietäjät! Olen siis etsimässä itselleni ulkoista kovalevyä, kooltaan 1 Tb ja hintakatto 100 €!! Samsung-merkkistä minulle on kehuttu ja toisena on seagate, joka minulla hyrrää parastakin aikaa sisäisenä. Mitä mieltä te siis itse olette; Onko nuo äskeiset kaksi parhaimmiston kärjessä, vai löydättekö sen kunnon merkin tuosta seuraavasta kolmen listasta: LaCie Iomega Buffalo Tässä alla vielä linkki sille sivulle, missä olen yrittänyt päästä ratkaisuun, mutta vaikea tietää, mikä olisi kaikista paras valinta: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75398 Toinen asia on, että minua ihmetyttää tuo samsungin ulkoisessa koviksessa oleva nuppi, eikö se siis mene automaattisesti lepotilaan tms? Siis mikä tuon nupin merkitys on? Linkki tuohon kovalevyyn tulee tässä: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/341687 Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Samsungin Story Station asemat menevät kyllä lepotilaan itsestään. Nuppi on sitä varten, että siitä saa käännettyä virrat päälle ja pois, sekä säädettyä laitteen alaosassa olevan ledinvalon voimakkuutta. Mutta lepotilaan siis laite menee ilman, että nupista tarvitsee mitään säätää. Laite menee lepotilaan noin 5 minuutin käyttämättömyyden jälkeen. Tarkkaa aikaa en ole katsonut. Itsellä siis 1 teran Samsung Story Station ja tyytyväinen olen ollut. Ainut mikä häiritsee on juurikin tuo ledi, joka vilkkuu kun dataa luetaan/kirjoitetaan.
Täytyy tuota sen verran kehua, että on ainakin hiljainen eikä ole parissa kuukaudessa mitään ongelmia aiheuttanut, jouluna sain joten kokemukset ovat vielä toistaiseksi vähäiset.. Itsellä myöskin WD:n teranen kovo ja ei sekään huono vaihtoehto, jos virtalähde menee paskaksi niin voi olla kuitenkin vaikea korvata vanhemmissa malleissa.. Mutta tämä wd:n teranen toiminut vuoden päivät hyvin
Lisätään: WD ulkoiset kovalevyt ovat ainakin hiljaisia, sammuu tietokoneen mukana kun sammuttaa koneen. Erittäin tyytyväinen.
njoo, mie taasen olen lukenut ja kuullut paljon huonoa kyseisestä merkistä. Siksi en lisännyt koko listaan.
WD:ssä ei ole itsellänikään ollut ongelmaa, kun taas Seagate:sta löytyi bad sectoreita alta viiden vuoden.