Nonniin, kyselisin vähän lisää. Onko mugen 2 + 1055t yhdistelmälle 34c idlessä (3,82ghz @1,45v) hyvät lämmöt? ku tuntus vähän jotenkin liian korkeilta. . . . . maksimi lämmöt on nyt siis siinä 50-52c korvilla primeä ajelles. Jos jollain on samaa settiä alla niin kertokaas toki omia kokemuksia lämmöistä. edit: lämmöt emolevyn anturista
Pistä linpack tai Intelburn pyörimään ja samalla tarkkailet lämpöjä HWMonitorilla, CoreTempillä tai AIDA64:sella. Pelit ei ole paras tapa testata prossun lämpöjä.
Suoraan sanottuna ei. Paremmin lämmön pitäisi johtua prossulta pois, jos lämpötilaero on suurempi. Mitkä jännitteet sulla noissa kelloissa oli/on? Jännitteen kasvattaminen nostaa lämpöjä, ei kellotaajuudeen niinkään.
niinniin vakivoltit(1,35) 3,5ghz ja 3,83ghz:lle 1,4-1,42 näyttää biossin monitori vcorelle (asetettu manuaalisesti 1,46 mutta vdroppi on aika paha) lämmöt ajettu parin tunnnin primellä ja 5 intelburntestisysteemillä.
Millä ohjelmalla katot lämpöjä? Kokeilemisen arvoisia ovat AMD Overdrive, HWmonitor ja Coretemp. Laita vaikka kuva lämmöistä, niin nähdään mitä arvoja näkyy.
hwmonitor, coretemp, asuksen oma pc probe... noita mä käytän... prime95 max lämmöt cores 0-5 41c intelburn test samat prime95 max lämmöt emon cpu anturi 50c intelburn test 51c Uskonko maksimi kelloja haettaes emon vai cpu:n anturia?
HWmonitorissa lähimpänä totuutta on CPU-arvo, coret näyttävät liian alhaisia lukemia: http://i230.photobucket.com/albums/ee301/Axu_/Sekalaista/hwmonitor.png
niiniin, sitähän mä sanoin: tarkotin tolla emolevyn cpu-anturilla justiin sitä. tiedän ettei näiden lämpötila systeemit oo kohillaan
Tuon mukaan mä olen lämpöjä kattonu, mutta siinä ei ole mitään järkeä, että korkeammalla jännitteellä prossu käy viileämpänä. Onko sulla uusin versio HWmonitorista?
=================================================== ASUS PC Probe II Alert Log Report Number = 4 =================================================== [03.02.2011 at 08:42 pm] Vcore Voltage Abnormal, 0.02 V [03.02.2011 at 08:43 pm] Vcore Voltage become normal, 1,42 V [03.03.2011 at 10:12 am] Vcore Voltage Abnormal, 4.08 V [03.03.2011 at 10:12 am] Vcore Voltage become normal, 1.44 V ^^^^ onko normaalia :OOO
Ei mitenkään normaalia, jos prossun jännite tuolla tavalla hyppii, mutta 0,02V kone olisi tasan kaatunut ja neljällä voltilla emolevyssä olisi enää musta läikkä prossun tilalla. Täytyy olla joku anturivika.
joo, täytyy olla. hwmonitor ei näytä että olis pompannu mihinkään 1,44v yli, mutta asus pc probe näyttää välillä tommosta
jee! muugenin uudelleen asennuksen jälkeen parin tunnin prime95 (large fft settingssit) näyttää maxeja cpu:lle 41 ja emon anturi näyttää maxeja 48. Ei paha ollenkaan. Nyt ollaan turvassa